رییس هیات اسکی استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این مشکلات، جا به جایی ۴۰۰ کیلومتری اسکی بازان خردسال از قزوین به پیست زنجان یا دیزین در جاده چالوس است که احتمال وقوع خطرات و حوادث جاده‌ای را برای اسکی بازان استان افزایش می‌دهد.

غلامرضا بهشتیان اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات، تجهیزات این رشته ورزشی را در استان تهیه کرده ایم ولی به دلیل فقدان سالن اختصاصی و زیرساخت لازم، توسعه این رشته در استان میسر نشده است.

 وی اضافه کرد: رشته اسکی در این استان، علاقه‌مندان زیادی دارد به گونه‌ای که سال گذشته حدود ۵۰ کودک هفت تا ۱۲ ساله در این رشته آموزش دیدند.

بهشتیان اضافه کرد: همچنین طی این سال‌ها حدود ۲۰ مربی و ۱۰ داور اسکی در استان تربیت شده‌اند و علیرغم فقدان پیست حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسکی باز در قزوین فعالیت می‌کنند.

این مسوول گفت: هیات اسکی در استان، فعالیت‌های خود از قبیل اعزام ورزشکاران و حضور در مسابقات کشوری را پیگیری می‌کند ولی به دلیل فقدان فضا و سالن تمرین چنان که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود.

بهشتیان افزود: طی سال‌های گذشته یک مکان به عنوان پیست اسکی استان در منطقه کامان و زرشک تعریف و رقم قابل توجهی از اعتبارات نیز برای آن صرف شد ولی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و تجهیزات آن در حال مستهلک شدن است.

وی اضافه کرد: اگر یک پیست و محل تمرین برای رشته اسکی در استان فراهم شود تعداد ورزشکاران این رشته قطعا به چند برابر خواهد رسید چون اسکی به عنوان یک رشته ورزشی مفرح و شاد علاقه‌مندان زیادی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.