فاطمه خمسه روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود:طرح کاداستر از سال ۹۳ تصویب شد تا در اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی عملیاتی شود.

وی سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان قزوین را ۶۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و یادآورشد که یکهزار و ۲۳۲ پلاک استان ثبتی است و طرح کاداستر در ۳۳۴ پلاک در دست اجرا می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تحت پوشش طرح کاداستر است و تاکنون ۵۵ هزار هکتار آن به پایان رسیده است و منتظر تایید نقشه های آن هستیم.

خمسه یادآورشد: قزوین در اجرای طرح ملی کاداستر در ردیف سه استان برتر کشور قرار دارد که اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود قادر هستیم این طرح را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

وی افزود: در رفع تداخلات در اراضی ملی و مستثنیات بیشترین تنش ها را در استان قزوین داریم و پروژه های زیادی در حال اجراست اما عملیاتی شدن طرح کاداستر به حل مشکلات کمک موثری کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در رفع تداخلات نیز بیش از ۸۰ درصد آرا به نفع کشاورزان صادر شده است و در اجرای طرح کاداستر هم ۱۰ مرکز همکاری داشته اند.

به گفته وی طرح کاداستر در حدود ۵۰ درصد از اراضی و رفع تداخلات در ۳۵درصد منطقه استان قزوین انجام شده است.

خمسه افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه طرح کاداستر در استان قزوین تکمیل شده و در خصوص صدور اسناد ثبتی ، اراضی ملی و مستثنیات هم مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.