به گزارش ایرنا این همایش توسط گروه تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری قزوین، بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و تعدادی از نهادها و موسسات دیگر برگزار خواهد شد.
در اولین همایش ملی نقد تاریخنگاری و مطالعات تاریخی قزوین از مقام علمی احسان اشراقی استاد برجسته تاریخ نگاری تجلیل به عمل خواهد آمد.
دبیر علمی این همایش در خصوص اولین همایش ملی نقد تاریخ نگاری به خبرنگار ایرنا گفت: نقد تاریخی امروزه به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در کانون توجه تحقیقات و مطالعات تاریخی قرار گرفته است و در واقع انواع تحقیقات و مطالعات تاریخی بدون مواجه شدن با نقدهای جدی و علمی، هرگز تحقیقاتی کامل و موثری نخواهند بود.
محسن بهرام نژاد افزود: نقد تاریخی علاوه بر اینکه کاستی های تحقیقات موجود را نمایان می سازد بلکه برای تحقیقات آینده نیز راهنمایی می کند و به همین دلیل تحقیقات و مطالعات صورت گرفته پیرامون شهر قزوین به عنوان یکی از کهن ترین شهرهای ایرانی باستانی ـ اسلامی در این همایش مورد بررسی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: قزوین از یک سو خاستگاه برخی از مورخان بزرگ سنتی و محققان، استادان تاریخ و مورخان بزرگ معاصر بوده و از دیگر سو به سبب اهمیت تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی موضوع تحقیقات و مطالعات تاریخی و جغرافیایی متعددی بوده است.
این مسئول گفت: بعد از انتشار فراخوان این همایش حدود 50 چکیده و مقاله به دبیرخانه همایش واصل شده است که بخشی از آنها در این همایش ارایه خواهند شد.
بهرام نژاد افزود: حدود 200 میهمان برای حضور در این همایش یک روزه ثبت نام کرده اند که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی میزبانی خوبی از آنها به عمل آید.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.