به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار سعید قاسمی جمعه شب در یازدهمین برنامه روایت شیدایی که با موضوع انقلاب اسلامی در اندیشه شهید آوینی برگزار شد، افزود: با گذشت بیش از 20 سال از شهادت شهید آوینی هنوز هم خون شهید جوشان بوده و محافلی که به یاد وی با حضور اقشار مختلف مردم از جمله نسل جوان برگزار می شود حاکی از این واقعیت است.
وی اضافه کرد: تفکر شهید آوینی بسیار حایز اهمیت است و می توان برنامه زندگی خود را براساس آن تنظیم کرد.
قاسمی با بیان اینکه این شهید با انقلاب اسلامی دچار تحولات زیادی شد، اضافه کرد: سید شهیدان اهل قلم در توصیف خود می گوید با انقلاب تمام بافته ها و یافته های زندگی اش را در آتش زد تا خود را با تفکری جدید نشات گرفته از انقلاب اسلامی بپروراند.
وی اظهار داشت: شهید آوینی پس از پایان جنگ تحمیلی مقالات متعددی نوشت که در آن از تفکر لیبرالی در بین مسئولان، رسانه ها و دانشگاه ها پرده برداشت.
قاسمی گفت: جنگ و مبارزه با جریان کثیف و انحرافی لیبرالی در کتب شهید آوینی هم بسیار دیده می شود چون معتقد بود اگر این جریان حاکم شود شاهد دور شدن از انقلاب اسلامی خواهیم بود.
این فعال سیاسی با بیان اینکه جریان کثیف لیبرالیسم و غرب باور در تمام شئونات زندگی جامعه رسوخ کرده و رهایی از این منجلاب نیاز به مطالعه دارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر با تغییر ذائقه ها انگیزه کتاب خواندن را از جوانان گرفته اند و در نتیجه نسل جوان به دنبال دریافت مطالب کلی هستند.
وی با بیان اینکه آوینی بعد از پایان جنگ تحمیلی برای ترسیم مقاومت خرمشهر و سوسنگرد دوباره دوربین به دست گرفت، افزود: از سال 71 که موضوع تفحص پیکر شهدا پیش آمد، شهید آوینی برای نشان دادن ایثار و از خودگذشتگی شهدا وارد میدان شد و کربلایی دیگر از فکه به تصویر کشید.
این فعال فرهنگی افزود: شهید آوینی معتقد بود نبرد آخرالزمانی ما نه با دموکراسی غربی بلکه با اسلام آمریکایی خواهد بود که در نهایت به پیروزی اسلام واقعی و ظهور امام زمان (عج) منجر خواهد شد.
قاسمی با بیان اینکه پیروزی و عظمت برای سپاه اسلام است، افزود: شهدای مدافع حرم با تفکر ناب اسلامی توانستند مقابل دنیای استکبار ایستادگی کرده و تفکر انقلاب اسلامی را در منطقه ترویج دهند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.