به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک های استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: با ورود جدی تر به این حوزه می ‌توان برای کمک به کارخانه‌ها و مهمتر از آن دستگیری از کارگران بلاتکلیف اقدام کرد.
وی گفت: مساله معیشت کارگران و مطالبات جامعه کارگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد ولی مطالبات بانکها و دستگاه‌های اجرایی نیز مهم است و نباید از آن نیز غافل شد.
زرآبادی افزود: بند واو تبصره 16 قانون بودجه سال 1397 تا پایان سال باید اجرایی شود و در صورت پرداخت تسهیلات به مشتریان در قالب شرایط مصوب، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مکلف هستند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: کمک به تولید باید در کنار حل مشکلات بنیادی بخشنامه‌های پرداخت تسهیلات باشد و در این راستا باید مشکلات ناز نخ، مه نخ، کنتورسازی و تولی‌پرس با فوریت بررسی شود.
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برخورد قاطع قوه قضائیه با مدیران و مسئولان متخلف گفت: در کنار این برخوردهای تنبیهی باید سیاست‌های تشویقی نیز برای مدیران در نظر گرفت و مدیران خلاق و گره‌گشا از مشکلات مردم را تشویق و به مردم معرفی کرد تا موجب جلب اعتماد جامعه شود.

*** بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران استان قزوین تشکیل شود
نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پرداخت تسهیلات بدون کار کارشناسی و تحقیق لازم در سال های گذشته موجب شد که بسیاری از تسهیلات پرداختی منحرف شده و در محل های دیگر مصرف شوند.
بهمن طاهرخانی افزود: همین موضوع موجب شد سرمایه های کشور از مدار اصلی خارج شود و سرمایه گذاران اصلی و بنگاه های اقتصادی آسیب های زیادی متحمل شوند.
وی اضافه کرد: باید دستگاه قضایی ورود جدی تری در این زمینه داشته باشد و با تشکیل یک بانک اطلاعاتی نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران اصیل اقدام نماید.
طاهرخانی گفت: در شرایط فعلی کشور مدیریت ریسک پذیر می تواند کار را پیش ببرد و باید مدیران با ریسک پذیری بیشتر اشتغال و اقتصاد استان را از آسیب بیشتر حفظ کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.