به گزارش ایرنا، علی قابل روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: باید در آستانه چهل سالگی انقلاب تلاش کنیم ابعاد مختلف انقلاب را برای مردم بازگو کرده و زوایای مختلف آن را برای مردم تشریح کنیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی در وهله اول یک انقلاب فرهنگی بود و فکری نو منهای تفکر حاکم را در آن زمان به جهان ارائه کرد.
قابل ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای فکر و ایده است و یکی از ثمرات آن بازگشت جامعه به دین بود.
این مسئول اضافه کرد:اوایل انقلاب دین از نظر شرقی ها افیون توده ها و از نظر غربی ها مکتبی خاص برای زندگی بود که باید روزهای یکشنبه در کلیساها از آن حرف زده می شد.
وی گفت: انقلاب اسلامی دین را به حیات مردم از قانون گذاری تا اجرا بازگرداند به گونه ای که هم اکنون جزو به جزو قوانین در شورای نگهبان تطبیق داده می شود تا مبادا قانونی مغایر با اسلام تصویب شود.
قابل اضافه کرد: امروزه هزاران نماز جمعه غیر از نمازهای یومیه در کشور برپا می شود و میلیون ها حافظ قرآن کریم در ایران پرورش داده می شوند که به معنی بازگرداندن دین و خدا به صحنه زندگی اجتماعی مردم است.
وی گفت:انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل در گام اول به دنبال مطرح کردن اسلام در سطح جهان است و در گام بعد باید دنیا را با حقیت اسلامی آشنا کند.
این مسئول اضافه کرد: امروزه نمی توان تنها به یک بعد انقلاب فارغ از ابعاد دیگر پرداخت چون درک و تحلیل مردم از شرایط سیاسی افزایش یافته و در دورافتاده ترین روستاها نیز تحلیل سیاسی وجود دارد.
وی گفت:برای تحلیل بهتر اوضاع ایران می توان وضعیت ایران را با کشورهای همسایه از قبیل عراق، مصر، سوریه و ... مقایسه کرد و تحلیلی از شرایط ایران در کنار آنها ارایه نمود.
قابل با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:رتبه دوم جهان در سلولهای بنیادی، رتبه 13 جهان و اول منطقه در تولیدات زیست فناوری، رتبه 16 جهان از نظر علمی و رتبه 11 جهان و مقام اول منطقه در تولید و صادرات سیمان از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید با راه اندازی کانال در فضای مجازی و برپایی نمایشگاه و... برای اطلاع رسانی در خصوص آنها اقدام کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.