به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز دوشنبه در نشست مشترک روابط عمومی ها و رسانه های استان قزوین که به مناسبت برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان برگزار شد، تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت پادزهر دنیا طلبی، رقابت، سود اندیشی و مسابقه بر سر مادیات زندگی بوده و برگزاری این کنگره تلنگری است تا به گفتمان ایثار، شهادت و دفاع مقدس که از آن فاصله گرفته ایم، بازگردیم.
وی با بیان اینکه تفاوت و تکثر، واقعیتی در جامعه ما است و باید صدا و نظرات مختلف را بشنویم، ادامه داد: در برگزاری کنگره سه هزار شهید استان باید ضمن پرهیز از فضای تک صدایی و اجازه دادن به گفتمان های مختلف، همگان را در این مراسم سهیم بدانیم و البته این موضوع تنها نباید به کنگره شهدا محدود شود.
علیرضایی در ادامه با اشاره به اینکه ما در تولید محتوا کاستی هایی داریم، اضافه کرد: باید با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت رسانه ها، فضایی را در راستای گفتمان های اجتماعی ایجاد کنیم تا سلسله باورهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را در قالب کنگره و قبل و بعد از آن را در جامعه ترویج دهیم.
علیرضایی با تاکید بر گذر کردن از تنگ نظری ها و تنگ اندیشی ها، گفت: شهدای هشت سال دفاع مقس نیز با همین دیدگاه از زندان تن و بدن رخت بربستند و جان و سرمایه خود را نثار راه میهن و مردم کردند.
وی اظهار داشت: کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین یک سمبل است و امیدواریم به یک سنت اجتماعی و ماندگار تبدیل شود تا بتوانیم با اخلاق و همدلی و حول محور مشترکات و به دور از فرد گرایی، در راستای آن حرکت کنیم.
علیرضایی در پایان تصریح کرد: رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی باید فضای استان را برای این رویداد ملی آماده کنند و افکار عمومی را نیز درگیر کرده تا شاهد برگزاری مطلوب کنگره ملی سه هزار شهید در سطح استان باشیم.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.