احمد بارگاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مجوزها 26 مجوز با 868 مگاوات برای نیروگاه بادی و 33 مجوز با 346 مگاوات ظرفیت برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی صادر شده است.
وی با بیان اینکه 64 مجوز نیز با 397 مگاوات ظرفیت برای احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک در استان صادر شده است اضافه کرد: تاکنون 19 نیروگاه مولد مقیاس کوچک با 87 مگاوات و سه نیروگاه بادی با 176 مگاوات ظرفیت به بهره برداری رسیده اند.
بارگاهی با اشاره به پرونده های در حال پیگیری استان در این زمینه اضافه کرد: 30 نیروگاه مولد مقیاس کوچک،14 نیروگاه بادی و 25 نیروگاه خورشیدی در حال تکمیل مدارک هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از مجوزهای صادر شده راکد هستند، افزود: 15 نیروگاه مقیاس کوچک، 9 نیروگاه بادی و هشت نیروگاه خورشیدی تاکنون برای بهره برداری از طرح های خود اقدامی نکرده اند و باید با تشکیل کمیته ای برای بازپس گیری مجوزها و واگذاری به سرمایه گذاران دیگر اقدام کرد.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین ادامه داد:در مجموع 20 درصد از انرژی تجدیدپذیر و مولد مقیاس کوچک در استان به بهره برداری رسیده، 33 درصد در حال تکمیل هستند و 47 درصد پیگیری لازم را نداشته اند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.