اگر امروز دیر بجنبیم و خوب عمل نکنیم در آینده استان‌های شمالی هم هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت.

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان این که امید ما برای کنترل پدیده زمین‌خواری در کشور به دادستان‌هاست، از وجود ۵۰۰ هزار هکتار زمین مفقودی در کشور خبر داد.

وی گفت: براساس آمارهای غیررسمی حدود ۵۰۰ هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت است اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه افرادی است؟!

به گزارش جماران ، محمدجواد حشمتی ظهر امروز در در دومین روز سمینار تخصصی پیشگیری تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی در گرگان با بیان این که مهم‌ترین اولویت دادستان‌ها رسیدگی به مسائل پیرامون زمین است، اظهار داشت: براساس آمارهای غیررسمی حدود 500 هزار هکتار زمین مفقودی در کشور داریم به این معنا که این اراضی مال دولت است اما مشخص نیست کجاست و در اختیار چه افرادی است.

وی از دادستان‌ها خواست: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دارند شناسنامه‌دار کردن این اراضی را که اموال بیت المال است در دستور کار خود قرار دهند.

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: ظابطان عام و خاص، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی همه ظرفیت‌های خوبی هستند که دادستان‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها در حوزه زمین اقدامات مناسب و مقتضی  انجام دهند.

وی با اشاره به این که یکی از آفت‌های موجود در کشور موازی‌کاری، پراکندگی اطلاعات و اقدامات است، گفت: دادستان‌ها می‌توانند بین دستگاه‌های مختلف هم‌افزایی ایجاد کنند و از ظرفیت‌های بالقوه آنان در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و حفظ بیت‌المال بهره بگیرند.

معاون دادستان کل کشور با بیان این که امید ما برای کنترل پدیده زمین‌خواری در کشور به دادستان‌هاست، افزود: اگر امروز دیر بجنبیم و خوب عمل نکنیم در آینده استان‌های شمالی هم هوایی برای نفس کشیدن نخواهند داشت.

حشمتی افزود: یکی از علت‌های رشد فساد این است که قانون و ضابطه و دستورالعمل در کشور داریم اما به درستی و به موقع عمل نمی‌کنیم و اقدام به موقع و سریع حکم بازدارنده خوبی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.