اگر همه ی کسانی که کاندیدا می شوند را تخریب کنیم از شخصیت هایمان چه کسانی باقی می مانند، اگر هرکدام را در هر انتخاباتی تخریب کنیم، خوب دیگر چه کسی باقی می ماند. این باعث مأیوس شدن مردم می شود.

آیت الله ابراهیم امینی از کاندیداها خواست رعایت اخلاق انتخاباتی و انصاف را کرده و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و اگر نقدی به برنامه ها دارند، آن را موبانه بیان کنند.

به گزارش جماران به نقل از شفقنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کاندیداهای انتخابات توصیه هایی کرد که متن آن به شرح زیر است: کاندیداها برنامه ها و صفات خوب خود را بیان کنند، حامیان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفی کنند. کاردانی، لیاقت و برنامه هاشان را ارائه و معرفی نمایند اما چهره یکدیگر را تخریب نکنند. اگر همه ی کسانی که کاندیدا می شوند را تخریب کنیم از شخصیت هایمان چه کسانی باقی می مانند، اگر هرکدام را در هر انتخاباتی تخریب کنیم، خوب دیگر چه کسی باقی می ماند. این باعث مأیوس شدن مردم می شود.

حدیثی در این قسمت نقل می کنم:« قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَایَهً یُرِیدُ بِهَا شَیْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَى وَلَایَهِ الشَّیْطَانِ فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ » امام صادق فرمودند: هرکسی بر یک مومنی مطلبی را روایت کند، و هدفش این باشد که آن مومن را معیوبش کند و بدگویی از آن مومن کند و آبرویش را بریزد « لِیَسْقُطَ مِنْ أَعْیُنِ النَّاسِ » چهره ای در میان مردم نداشته باشد، فرمودند: « أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَایَتِهِ إِلَى وَلَایَهِ الشَّیْطَانِ » خداوند متعال او را از ولایت خودش خارج می کند و در ولایت شیطان داخل می کند و به او می گوید تو برو و من از تو حمایت نمی کنم. تو در دنیا و آخرت هرچه و هرجا هستی با شیطان باش و جالب آن است که می گوید: « فَلَا یَقْبَلُهُ الشَّیْطَانُ » شیطان هم او را قبول نمی کند. شیطان هم می گوید: این که عملش این است قبولش نمی کند، بنابراین تقاضای من این است که افراد رعایت این جهات را بکنند.

تخریب چهره کار بدی است، آبروریزی کار بدی است، البته اگر بخواهند از برنامه های دیگران انتقاد کنند اشکال ندارد، ولی مؤدبانه باشد، ممکن است کسی برنامه ای را ارائه دهد و دیگری می گوید این برنامه خوب نیست، با دلیل و برهان و مؤدبانه بگوید این برنامه ی درستی نیست و از این طریق جواب دهد. اما تخریب کردن و بدگویی زیبنده ی یک فردی که می خواهد سر اداره ی کشور بیاید و چهار سال کشور را اداره کند، این مناسب نیست.

و مطلب دیگری که دوباره اشاره می کنم، تقاضا می کنم از آن کسانی که کاندیدا می شوند، اینها وعده ی دروغ به مردم ندهند، با مردم صادق باشند، کارهایی که از دستشان بر می آید بگویند ما انجام می دهیم و انجام هم بدهند، اما کارهایی که از دستشان بر نمی آید، اگر هم به مقام برسند نمی توانند انجام بدهند، اینها را از اول وعده ندهند، این دلخوشی را به مردم ندهند که مردم را امیدوار کنند و فردا هم نتوانند این کار را بکنند، بعد مردم بدبین شوند و بگویند این وعده ها را قبلا گفت و نتوانست عمل کند. این وعده ها را ندهند و آنچه که در توانشان هست وعده بدهند.

و آخرین عرضم این است که مسئولین اداره کننده ی انتخابات چه صدا و سیما، چه دیگران در تبلیغات انتخاباتی، عدالت و انصاف را رعایت کنند، درست است که صدا و سیما و دیگران اختیار دارند هرکاری بکنند، ولی برطبق عدالت رفتار کنند، برطبق انصاف رفتار کنند، به هر حال انتخابات، انتخابات اسلامی است، امیدوارم خداوند متعال توفیق بدهد که این انتخابات هم مانند سابق به خوبی انجام بگیرد و آن کاندید اصلح هم رأی بیاورد و در خدمت مردم باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.