مسئولان و مدیران مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی ـ دفتر قم ـ با تعدادی از شاگردان برجسته حضرت امام دیدار کردند.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (س)،آیت الله ملکوتی هفته گذشته، سی ام اردیبهشت در دیدار با مسئولان و مدیران مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام خمینی ـ دفتر قم ـ با بیان اینکه حضرت امام دائم الجماعة‌ بودند، به این صورت که هر سه وقت در نماز جماعت شرکت می‌کردند؛ادامه داد:‌امام (س) صبح‌ها در حرم ، در نماز مرحوم آقای صدر ـ پدر آقا رضا و آقا موسی صدر ـ شرکت می‌کردند و پس از مرحوم آقای صدر، به مرحوم آقا سید احمد زنجانی اقتدا می‌کردند، نماز ظهر و عصر را در مدرسه فیضیه به امامت سید احمد زنجانی اقامه می‌کردند و هر وقت که آقای زنجانی نمی‌آمد، حضرت امام، امامت می‌کرد، نماز مغرب و عشاء را به آقا سید محمد تقی خوانساری اقتدا می‌کردند، این التزام امام(س) به شرکت در جماعت در کمتر کسی از آقایان دیده می‌شد.

وی گفت: امام(س) ایشان هر روز، عصرها پس از تدریس فلسفه که در حجره آقای مطهری و آقای منتظری در مدرسه فیضیه برگزار می‌شد، جهت زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) به حرم مشرف می‌شدند. در آن درس فلسفه افراد محدودی شرکت می‌کردند که بنده یکی از آنها بودم.

وی با با بیان اینکه امام (س) به مسائل اخلاقی شدیداً پایبند بود گفت: مدتی درس فلسفة امام(س) در مدرسه فیضیه و در مدرس زیر کتابخانه تشکیل می‌شد. در یکی از روزها ما در بیرون مدرس منتظر آمدن امام(س) بودیم، ایشان تشریف آوردند و وارد مدرس شدند ولی سریعاً برگشتند و فرمودند برای درس به جای دیگری برویم! وقتی ما پیگیری کردیم، متوجه شدیم که یک آقایی قبل از ما برای یک نفر شاگردی که داشت در حال تدریس بود و امام(س) برای رعایت حق تقدّم او آن روز محل تدریس را تغییر دادند. چنین اخلاقی را کسی سراغ دارد؟!

وی افزود: حضرت امام از نظر علمی هم درسشان خیلی قوی بود، من نظیر درس امام را ندیدم! پشتکار امام نسبت به کارهایی که شروع می‌کرد، معروف بود؛ به گونه‌ای که اگر تصمیم می‌گرفت کاری را انجام دهد، تا آخر آن را پیگیر بودند، امام برای احیاء حوزه علمیه قم تمام تلاشش را کرد و خیلی زحمت کشیدند تا آیت الله بروجردی به قم بیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.