اشاره ؛ ما در عین حمله به اِخوان المسلمین ، اِخوان المسلمینی نهادینه شده داریم ! همانانی که وقتی عدم همراهی مردم را با سیاست های افراطی خود می بینند، به مقدس ترین چهره ها تهمت "گوشت تلخ" میزنند تا سطح جامعه و نخبگان و دلسوزان را که دردِ دین و مردم دارند را "حسود" معرفی کنند! و از سوی دیگر شاید بتوانند از ریزش نیروهای خود ممانعت به عمل آورند که چه غصه ای دارید؟ پیامبر هم بخاطر گوشت تلخی -معاذالله- کسی برایش نماند! و جالب تر اینکه ؛ ظاهرا ؛ اخوان المسلمین های ما ! از اخوان المسلمین های مصر هم پیشی گرفتند ، چرا که امکان سندزدن اموال عمومی بنام شخصی و فرزندان را دارند!

اخوان المسلمین گروه عقیدتی سیاسی اهل سنت بود که در سال ۱۳۰۷ شمسی توسط حسن البنا در مصر تشکیل شد و تحت برداشت های تند و جهادی سید قطب بود. به اعتراف بسیاری از اندیشمندان مصری ؛ اخوان المسلمین پایه گذار خشونت_دینی در مصر و دیگر کشورها بوده است.

این سخنان مفتی معاصر مصر ، چهره شناخته شده بنام "شوقی علام" است که میگوید : «سید قطب و گروه اخوان المسلمین، دین را نظامی کردند و روش آنان مبتنی بر انحصار حق و حقیقت است. اخوان المسلمین مغز هواداران و طرفداران خود را شستشو دادند و همین موضوع باعث شد جوانان از خشونت پر شوند.»!

این سخنان حکایت از پیدایش خشونت در فرهنگ دینی_سیاسی برخی از اهل سنت دارد . شما میتوانید ؛ اسکلت فکریِ "داعش" را در این منظومه فکری جستجو کنید.

امروز؛ به برکت افکار استاد شهید مطهری ، تفکر و روش سیاسی اخوان المسلمین مردود دانسته شده ، چرا که آن متفکر بی مثال درباره اخوان المسلمین بر این باور بود که گرچه موسس آن "حسن البناء" حرکتی در جهت بیداری و تقریب امت اسلام آغاز کرد ، ولی منتهی به "تروریسم و کنارآمدنِ با ظالمان" شد!.

با وجود اینکه نقدهای متفکران و نواندیشان دینی بر اخوان المسلمین سرازیر است ، اما نمیتوان وجود لایه هایی از این تفکر خشونت بار اخوان المسلمینی را در برخی تریبون ها به تبعیت از تئوری پردازانِ خشونت ، منکر شد!

علت این ضایعه این است که متاسفانه برخی از رجال بزرگ سیاسی ما هم تحت تاثیر آنان بوده و از اسلام فقط جهاد را بمعنای مبارزه مستقیم و بدون در نظر گرفتن مصالح مسلمین در جهت فتح دنیا شناخته اند!

این جماعت و یا بهتر بگویم ؛ "جبهه" خودحق پندار و تابعانِ "صاحب اندیشه ارهاب" ، آنچنان در ارضای احساسات ‌غیرمتکی بر عقلانیت خویش جلو رفتند که تاکتیک مهم شیعه بنام "تقیه" را دین فروشی ، و رعایت مصالح کشور را وادادگی ، توجه به نظر مردم را غرب زدگی معرفی میکنند !

این حضرات ! اِخوان المسلمین هستند ، اِخوان المسلمینی نهادینه شده! همانانی که وقتی عدم همراهی مردم را با سیاست های افراطی خود می بینند ، به مقدس ترین چهره ها تهمت "گوشت تلخ" میزنند تا سطح جامعه و نخبگان و دلسوزان را که دردِ دین و مردم دارند را "حسود" معرفی کنند! و از سوی دیگر شاید بتوانند از ریزش نیروهای خود ممانعت به عمل آورند که چه غصه ای دارید ؟ پیامبر هم بخاطر گوشت تلخی -معاذالله- کسی برایش نماند!

و جالب تر اینکه ؛ ظاهرا ؛ اخوان المسلمین های ما ! از اخوان المسلمین های مصر هم پیشی گرفتند ، چرا که امکان سندزدن اموال عمومی بنام شخصی و فرزندان را دارند!

برجوان امروز لازم است؛ لایه های مخفی و غیر مخفی رجال دینی_سیاسی که در سیستم کشور و فرهنگ ما فعال  است را شناسائی کرده تا بتوانند مانع این انحراف باشند. چون به طور اعجاب انگیزی اندیشه اخوان المسلمینی که بر مدار خشونت دینی با شاخصه حذف شریعت و اخلاق با مقدس ترین نام ها دینی است در اندیشه برخی عالمان تئوری پرداز و سیاستمداران این سرزمین رسوخ کرده و‌گسترش یافته است!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.