امام خمینی جمهوری اسلامی واقعی را بارها معرفی کرده و هویت آن را تبیین کرده است که با مراجعه به صحیفه بیست جلدی امام قابل دسترسی است.

در این سالها جمله ای از امام خمینی در فضای مجازی به وفور دیده میشود که حفظ جمهوری اسلامی اهمیتش از حفظ جان امام زمان (عج) بیشتر است.

بله ، این جمله از امام است، ولی متاسفانه با تقطیع و بریدنِ عبارات قبل و بعد آن ، منتشر شده است !!

فرمایش امام راحل در این رابطه در سخنرانی که در صحیفه امام -ج ۱۵ ص۳۶۵-  آمده که در واقع در رابطه با اساس اسلام است و ایشان صحبت از این دارند که اسلام ودیعه الهی است و پیامبر (ص) مشقت ها کشید و  اهلبیتش (ع) هم برای اساس اسلام جانشان را فداء کردند.

عبارت امام را ببینید؛

« امروز ما مواجه با همه قدرت‌ها هستیم و آن‌ها در خارج و داخل دارند طرح‌ریزی می‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست دهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف‌هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌‌کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم (ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفّل شدند و جانبازی‌‌ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام بوده است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت‌ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ آن بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف به حفظ آن هستیم تا آن وقتی که یک عده‌ای برای حفظ آن قائم بشوند که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می‌‌شود.»

پس سخنِ امام خمینی در رابطه با جمهوری اسلامی که مظهر اسلام واقعی باشد و نظامی باشد که هویت و تشکیلات و حکمرانی آن ، هویتِ همه انبیاء و اولیاء (علیهم السلام) و روش آنان باشد.

امام خمینی جمهوری اسلامی واقعی را بارها معرفی کرده و هویت آن را تبیین کرده است که با مراجعه به صحیفه بیست جلدی امام قابل دسترسی است.

به عنوان نمونه ؛ این جمله امام را ببینید که بعد از تشکیل و استقرارِ جمهوری اسلامی فرموده اند؛

"من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم. و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است"

درباره "جمهوری و مردم" جملات امام بسیار مهم است و به زیبائی جمهوری اسلامی واقعی و نه بدلی را معرفی میکند :

" اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولیّ آنها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست ما نمی خواهیم بکنیم. شما وکیل آنها هستید؛ ولیّ آنها نیستید. بر طبق آن طوری که خود ملت مسیرش هست".

جمله دیگر ایشان چنین است؛

"آن مسیری که ملت ما دارد، روی آن مسیر راه را بروید، و لو عقیده تان این است که این مسیری که ملت رفته خلاف صلاحش است. خوب، باشد. ملت می خواهد این طور بکند، به ما و شما چه کار دارد؟ خلاف صلاحش را می خواهد. ملت رأی داده؛ رأیی که داده متَّبع است."

در جمله دیگر تصریح میفرمایند؛

"توطئه خطرناک این است که چند پیرمرد به جای مردم ایران تصمیم بگیرند."

"جمهوری اسلامی" ، یک نظام سیاسی-دینی است که میتواند در تعریف افرادمختلف دارای تعاریفی باشد که کاملا با هم متضاد باشد.

مثلا ؛ تعریف جمهوری اسلامی در بخش تعیین حاکمیت و حق مردم ، در اندیشه امام خمینی و شهید استاد مطهری و شهید دکتر بهشتی ، با تعریف جناب آقای مصباح همخوانی ندارد! که ذکر شواهد این ادعایِ روشن ، خود مقاله ای مستقل می طلبد.

آیا اگر خدای نخواسته روزی جمهوری اسلامی ، حکومتی به اسم اسلام ولی با محتوایِ فساد و فحشا و فقر و بیکاری و بی بندباری و اختلاس و زد وبند در بین مسئولین و .. بود ، آیا لیاقت آن را دارد که امام معصوم (ع) نعوذبالله جانش را فدای آن کند؟!

خلاصه کلام ؛ اگر سوال از جمله ای از امام راحل است ، باید طبق تعریف ایشان آن جمله معنا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.