در بازدید اعضای شورای شهر تهران از راسته کتاب فروشی های میدان انقلاب، نکته قابل توجه حضور نداشتن دست فروشان کتاب بود که به دلیل حضور اعضای شورای شهر و شهردار منطقه امروز بساط پهن نکرده بودند.

 صبح امروز چند تن از اعضای شورای شهر تهران به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی به دعوت اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان، از کتاب فروشی های راسته میدان انقلاب بازدید و از برخی مشکلات این صنف از نزدیک آشنا شدند.

‌زهرا نژاد بهرام در گفت و گو با خبرنگار جماران، در این باره گفت: هدف ما از این بازدید نمادین در هفته کتاب و کتاب خوانی از حوزه نشر به خصوص نماد حوزه نشر یعنی کتاب فروشی های میدان انقلاب، این است که  در جریان مسائل و مشکلات دوستان حوزه نشر قرار بگیریم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر این اقدام در راستای توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور صورت گرفته است چرا که به نظر من جدی ترین مساله در حوزه کتاب موضوع خرید و خواندن کتاب است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که ما در این حوزه هنوز نتوانسته ایم نه دیدگاه های دوستانمان را بشنویم نه انتظاراتمان را مطرح کنیم، بنابراین ما از دوستانمان در حوزه نشر و فروش کتاب درخواست داریم در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند و طرح ها و ایده هایی ارائه کنند که بازار کتاب خیلی پر رونق تر از این شود. چون قبلا خیلی پر رونق تر از امروز بود.

در بازدید اعضای شورای شهر تهران از راسته کتاب فروشی های میدان انقلاب، نکته قابل توجه حضور نداشتن دست فروشان کتاب بود که به دلیل حضور اعضای شورای شهر و شهردار منطقه امروز بساط پهن نکرده بودند.

نژاد بهرام در این باره گفت: بالاخره طبیعی است، امروز می دانستند که ما برای بازدید می آییم، سر کار نیامده بودند.

همچنین به نقل از کمیته‌ اجرایی بازدید از راسته‌ فرهنگی خیابان انقلاب، هدف از این رویداد، حل مشکلات حاکم بر پیاده‌روی خیابان انقلاب، حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان دانشگاه است.
نمایندگان کتابفروشان راسته فرهنگی خیابان انقلاب در این دیدار، مشکلات خود را با اعضای شورای شهر در میان خواهند گذاشت. برخی از مطالبات این دسته از فعالان بازار کتاب عبارت است از:
۱. انتقال ایستگاه‌های مبدأ خطوط اتوبوس‌رانی مذکور به محلی مناسب‌تر.

۲. انتقال «بساطی‌ها» و «دادزن‌ها» به پیاده‌رو ضلع شمالی، حدفاصل خیابان ۱۶ آذر تا وصال.

۳. جانمایی پارکینگ‌ موتورسیکلت برای کارمندان منطقه.

٤. انجام اقداماتی برای استقرار و شکل گیری راسته فرهنگی به شکلی که فضایی مناسب، آرام، درخور کتاب، با امکانات رفاهی مناسب به وجود بیاید.

محمد جواد حق شناس، زهرا نژاد بهرام، مجید فراهانی، الهام فخاری، اعضای اتحادیه ناشران کتاب و شهردار منطقه در این بازدید حاضر بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.