دبیر جشنواره یارو یادگار با اشاره به اینکه گفتمان های افراطی گفتمان مدنظر امام را تحت الشعاع قرار داده اند، گفت: تلاش این بوده است که روحیه پرسش گری و نقد در فضای شعر و ادبیات کشور احیا شود.

عبدالجبار کاکایی در اختتامیه دهمین جشنواره یار و یادگار  که شب گذشته در محل کتابخانه ملی برگزار شد، یاد مرحوم سید احمد خمینی را گرامی داشت و به بیان خاطره ای پرداخت: نخستین دیداری که با ایشان داشتم همراه با مطایبه ای از جانب ایشان بود.

به گزارش خبرنگار جماران ، دبیر دهمین جشنواره شعر یار و یادگار ادامه داد: در آن زمان 25 ساله و مسئول واحد ادبیات در موسسه بودم که جمع آوری اشعار مربوط به حضرت امام را برعهده داشت. در آن زمان  شعری از محمد علی بهمنی به دست من رسیده بود و حاج احمد آقا از من خواستند شعری درباره امام بخوانم که من این شعر را خواندم:

 زنده‌تر از تو کسی نیست، چرا گریه کنیم؛

مرگمان باد و مباد آن که تو را گریه کنیم

کاکایی با بیان اینکه به مرحوم حاج احمد آقا گفتم شاعر این شعر جناب بهمنی است و بنده نیستم، ادامه داد: ایشان در پاسخ گفتند«عجب». شما شاعر ها یکدیگر را قبول دارید چون ما آخوندها یکدیگر را قبول نداریم.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره زنده نگاه داشتن یاد امام نیست،تاکید کرد: هدف اصلی، زنده نگه داشتن گفتمانی است که حضرت امام در پی آن بود. گفتمانی که متاسفانه امروز به دلیل وجود و فراگیری گفتمان افراطی مورد بی توجهی قرار گرفته و از بین رفته است.

دبیر جشنواره یار و یادگار افزود: امیدوارم این گفتمان متعالی که امام (ره) در جامعه بنیان گذاشته است؛ احیا شود  و شعر هم از آبشخور آن بهره ببرد.

کاکایی با اشاره به بخشی از جزئیات برگزاری این جشنواره، گفت: تلاش این بوده است که روحیه پرسش گری و نقد در فضای شعر و ادبیات کشور احیا شود. چراکه تلاش امام این بوده است که این منش را در جامعه ایجاد کند و ما و شما نیز باید به احیای توجه کنیم.   


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.