مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در 29 شهریور با حضر میهمانان عالیرتبه و اعضای بیت حضرت امام (ره) بر گزار می شود.

 مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار با هدف ترویج یاد، نام و تبیین اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(س) به زبان رسای شعر و تقدیر از شاعران و ادیبان شرکت کننده برگزار می شود.

این مراسم روز چهارشنبه 29 شهریور از ساعت 17 در مرکز اسناد کتابخانه ملی برگزار می شود.

به گزارش جماران ، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره شعر یار و یادگار در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه سال جاری در سالن اجتماعات کتابخانه ملی با حضور میهمانان عالیرتبه  و اعضای بیت حضرت امام (ره)  گفت: هم زمان با اختتامیه، از شاعران برتر تجلیل  به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی کمساری ضمن اعلام این خبر افزود: امسال قریب سه هزار اثر به دبیرخانه دهمین جشنواره یار و یادگار رسیده که از میان این اشعار در بخش های مختلف برگزیده و در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و هنری موسسه با اشاره به رشد کمی و کیفی دهمین جشنواره نسبت به نه دوره قبل اظهار کرد: به دلیل ایجاد تفاوت ها و رویکرد کارشناسی و تخصصی در این دوره شاهد استقبال متفاوت از سوی شاعران سراسر کشور بوده ایم.

دکتر کمساری افزود: ایجاد شورای سیاست گذاری متشکل از چهره های ملی و مطرح و صاحب نام ادبیات انقلاب اسلامی و استفاده از بزرگان ادبیات کشور در حوزه های داوری، و همچنین تخصصی کردن جشنواره نسبت به دوره های پیشین و دور کردن جشنواره از قالب های داستان کوتاه، نشر و ... و پرداختن اختصاصی به موضوع شعر، موجب تقویت موثر جشنواره و اقبال بیشتر شاعران به جشنواره دهم شد.

 رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره یار و یادگار تاکید کرد: زبان شعر و ادب یکی از تاثیر گذارترین و ماندگار ترین زبان ها برای معرفی اندیشه  و شخصیت حضرت امام (ره) است و این جشنواره تخصصی ترین رتبه را در معرفی شخصیت حضرت امام و سیره آن حضرت به مخاطبان به ویژه نسل جدید دارد.  معاون فرهنگی هنری موسسه، استاندارد سازی جشنواره را یکی از برنامه های موفق این دوره برشمرد و تصریح کرد: ما هر ساله به بالا بردن استاندارد این جشنواره می اندیشیم و معتقدم استقبال بالا از جشنواره ادبی در دوره دهم حاصل استاندارد های ادبی است که مورد توجه قرار گرفت.

دهمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار توسط معاونت فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  و در سه بخش اصلی، آزاد و بخش ویژه (تکریم یادگار امام  که برای نخستین بار در این جشنواره آغاز به کار کرده است) برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.