پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)؛

کتاب «ازلیت فعل باری و حدوث عالم» به چاپ رسید

دکتر زهرا مصظفوی بر کتاب «ازلیت فعل باری و حدوث عالم» مقدمه نوشته است.

کتاب «ازلیت فعل باری و حدوث عالم» نوشته اسماعیل دانش توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شد.

به گزارش جماران، این کتاب 520 صفحه ای که نوشته اسماعیل دانش است به مقایسه دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (س) پرداخته است. چاپ اول این کتاب را مؤسسه چاپ و نشر عروج در یک هزار نسخه منتشر کرده است.

در مقدمه ای که دکتر زهرا مصطفوی بر این کتاب نوشته آمده است: « کتابی که پیش روی خوانندگان قرار دارد، مجموعه ای از نظرات بدیع حضرت امام را پیرامون مسائلی از جمله صفات الهی، حقیقت اراده، حدوث زمانی و غیره گردآوری نموده و با مقایسه با نظرات دیگر فلاسفه و عرفای اسلامی، جایگاه و ویژگی های نظر حضرت امام را آشکار نموده است. همچنین ایشان در هر زمینه نقد و نظرات خویش را بر مطالب فلاسفه افزوده و کتابی برای اهل فنّ فراهم آورده اند.

در مقدمه ای که نویسنده این کتاب بر آن نوشته نیز آمده است: «درباره ازلیت فعل باری و حدوث عالم از دیدگاه امام خمینی (س) تاکنون پژوهشی در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله و... صورت نگرفته است؛ ولی از نگاه سایر فلاسفه، خصوصا ملاصدرا درباره حدوث و قدیم، پژوهش هایی انجام شده است؛ از این رو، پژوهش انجام شده در این کتاب کاملا جدید و تازه خواهد بود که در 6 فصل سامان یافته است.

با توجه به دشواری بحث، نگارنده تلاش کرده است که تا حد امکان مطالب هر فصل را به صورت اختصار بیان نماید و در آخر هر فصل نتیجه گیری کند و دیدگاه امام خمینی (س) و ملاصدرا را با یکدیگر مقایسه، و وجه اشتراک  تمایزات را بیان نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.