2212 نفر که عضویت آنها توسط خانه های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات ارشاد استانها تایید شده، می توانستند در این انتخابات شرکت کنند که از این میان 2012 نفر معادل 91 درصد واجدین شرایط به صورت الکترونیکی رای دادند.

نخستین انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات سراسر کشور با مشارکت 91 درصدی اعضا پایان یافت.

به گزارش جماران، نخستین انتخابات الکترونیک هیات مدیره خانه های مطبوعات از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 10خرداد و از طریق سامانه khanehmatbooat.ir آغاز و ساعت 16 پایان یافت.

این انتخابات در 20 استان برگزار و طبق برنامه نتایج انتخابات هیات مدیره هر استان به تفکیک آرای منتخبان تا پایان امروز اعلام می شود.

2212 نفر که عضویت آنها توسط خانه های مطبوعات هر استان و با نظارت ادارات ارشاد استانها تایید شده، می توانستند در این انتخابات شرکت کنند که از این میان 2012 نفر معادل 91 درصد واجدین شرایط به صورت الکترونیکی رای دادند.

براساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ٤٩١ نفر به عنوان داوطلب انتخابات تایید شده اند که از این تعداد ٣٦٣ نفر برای عضویت در هیات مدیره و ١٢٨ نفر برای بازرسی نامزد شده اند.

اسامی و تصاویر نامزدهای انتخابات علاوه بر تعرفه های طراحی شده در سامانه خانه مطبوعات و قابل رویت برای هر عضو دارای حق رای، به صورت آنلاین روی سامانه قابل مشاهده است.

انتخابات در استانهای «خوزستان، همدان، هرمزگان و زنجان» به دلیل به نصاب نرسیدن اعضا یا نامزدها، در مرحله دوم برگزار می شود. همچنین انتخابات الکترونیکی در 8 استان «تهران، مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان و گیلان» به دلیل اینکه انتخابات آنها به تازگی برگزار شده، برگزار نمی شود.

 

رئیس شورای مرکزی خانه های مطبوعات: شورای نگهبان برگزاری انتخابات الکترونیک را در دستورکار قرار دهد

مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه با حضور در ستاد مرکزی انتخابات خانه های مطبوعات از میزان مشارکت اهالی مطبوعات و روند برگزاری این دوره انتخابات بصورت الکترونیک ابراز رضایت کرد و به خبرنگار ایرنا، گفت: خانه مطبوعات در هر استان به عنوان مادر همه تشکل های مطبوعاتی محسوب می شود که به صورت کاملا صنفی ، همه جانبه ، سراسری و دموکراتیک شکل گرفته است.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: برای انتخابات امروز خانه های مطبوعات هم که حدود دو هزار و200 نفر واجد شرایط مشارکت هستند پیش بینی می کنم که بالای 85 درصد یعنی حدود 1900 نفر در انتخابات شرکت کنند.
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای شورای اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان انتخابات الکترونیک یادآور شد: این انتخابات در 20 استان برگزار می شود لذا امیدواریم تا یکماه آینده مابقی استانها نیز انتخابات را برگزار کنند.

 

سعید آلادپوش، مسؤول طراحی و اجرای سامانه انتخابات خانه‌های مطبوعات استان‌ها که امروز به صورت الکترونیک در حال برگزاری است هم در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: این نرم‌افزاری که طراحی و راه‌اندازی شده است سامانه‌ای است که مستقیما با سامانه جامع کشور ارتباط دارد و کسانی که در این سامانه عضو می‌شوند مشخصا اطلاعاتشان با آن سامانه اصلی نیز چک می‌شود.

او ادامه داد: هر فردی متناسب با نقشی که در خانه مطبوعات خواهد داشت، مراحل تعیین عضویت را طی کرده است و این مراحل هر کدام در خودِ استان‌ها صورت گرفته است.

آلادپوش که پیش‌تر سامانه انتخابات الکترونیکی مدیران مسؤول رسانه‌ها را نیز طراحی کرده بود، خاطرنشان کرد: این سامانه انتخابات الکترونیکی خانه‌های مطبوعات پرتال جامعی از همه خانه‌های مطبوعات سراسر کشور است. پس از آنکه مراحل عضوگیری انجام شد افرادی که مایل بودند در هیات مدیره خانه مطبوعات استان خودشان شرکت کنند درخواست عضویت دادند و درخواست آن‌ها در سیستم بررسی شد. در نهایت امروز همه استان‌ها در حال رأی دادن هستند و تا این لحظه نیز مشکلی پیش نیامده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.