شماره 99 فصلنامه «حضور» در 317 صفحه، با صاحب امتیازی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) و مدیر مسئولی حمید انصاری به چاپ رسید.

به گزارش جماران، در این شماره از این فصلنامه مطالب متعددی به چاپ رسیده که عمدتا در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی است؛ از جمله آنها «مدرس عصر انقلاب» نوشته حمید انصاری است. در ابتدای این مطلب آمده است: «رادمرد همیشه زنده نهضت امام خمینی، «مدرس» عصر انقلاب اسلامی به جاودانگی پیوست. القاب و واژگان فاخر نه از سر ارادت ورزی که هریک ترجمات حقایقی از ادوار پرفراز و نشیب زندگی سراسر جهاد و تلاش و صبوری «هاشمی» فرزند ایران سربلند معاصر است که قریب به یک قرن رازها و گفتنی ها دارد و از اینرو این یک حقیقت انکارناپذیر است که نام مجاهد نستوه، انقلابی بزرگ، دینمدار نواندیش، فرمانده روزهای دشوار جنگ، مرد لحظه های سرنوشت، امیر سازندگی، یار نظام و رهبری، همصدای مردم ایران، آموزگار خردورزی و اعتدال، مظلوم مقاوم، و صبور بی مانند، زنده یاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با نام استاد و مرادش روح الله؛ و تاریخ زندگیش با تاریخ نهضت روح الله پیوندی ناگسستنی دارد.»

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی نیز در مطلبی با عنوان «بزرگمرد تاریخ ایران و انقلاب اسلامی» ذیل «حکمت هاشمی» نوشته است: «بحث در بیان ریشه ها و عواملی است که سبب شد هاشمی هاشمی شود و نام او را به عنوان یک متفکر و مصلح بزرگ اجتماعی در شمار مصلحان بزرگ و تاریخ ساز جهان به ثبت برساند. یکی از این عوامل، ظهور عنصر حکمت در ساختار فکری و روحی او بود. اگر او را حکیم بنامیم سخن به گزاف نگفته ایم. زیرا حکیم در نزد علمای علم اخلاق به کسی اطلاق می شود که با درست اندیشی و ریاضت و خودسازی، توانسته باشد سه قوه «غضبیه، وهمیه و شهویه» را در وجود خود به حد اعتدال رسانده و تحت فرمان قوه عاقله قرار دهد.»

«گفتمان هاشمی، ابولفضل مروی»، «بانوی انقلاب در نجف، مرضیه بیگی زاده»،  «بررسی برخی از شیوه های نظارت و کنترل در مدیریت و رهبری حضرت امام خمینی، علیرضا رادفر» و «پژوهشی فقهی در بیع مصحف از منظر آیت الله خویی و امام خمینی، سید رضی قادری» از دیگر مقالات موجود در این شماره فصلنامه حضور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.