همایش شعر «ریحانه النبی آفتاب خمین» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و همچنین یادمان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور خمین، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن همایش‌های بیت امام راحل برگزار شد.

به گزارش جماران از خمین، حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی، مدیر بیت تاریخی امام در خمین، درابتدای این همایش ادبی ضمن خیر مقدم به مدعوین و یاد سید احمد خمینی(ره) یار دیرین و وفادار حضرت امام خمینی(س) و حاجیه خانم خدیجه ثقفی همسر گرامی حضرت امام و ذکر علاقه وافر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به این دوشخصیت بیان کرد: محرومیت و مظلومیت شهر خمین زیبنده زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی هدف از برگزاری همایش‌های مختلف در بیت امام را حضور اقشار مختلف مردم و معرفی این مکان معنوی بیان کرد و افزود: بیت امام(س) در تلاش است با همکاری آستان قدس رضوی زمینه توسعه و آبادانی شهرستان را فراهم کند.

در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه خمین با اشاره به ویژگی‌های امام(س) گفت: علم، تقوا، ساده‌زیستی، شجاعت و سیاست از شاخصه‌های امام راحل بوده است که ایشان را در تاریخ به شخصیتی برجسته تبدیل کرد. عظمت شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی به حدی است که هیچکس توانایی شناخت امام خمینی(ره) را ندارد.
امام جمعه خمین، حضرت امام(س) را مصداق کامل اوصاف مؤمن واقعی بیان کرد و ادامه داد: ایشان به مقام اطمینان رسیده بود و همین اطمینان، سبب ترس آمریکا از امام راحل بود.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: بانوی بزرگ اسلام در امور خانه، تربیت فرزندان و دفاع از اسلام الگویی برای همه انسان‌ها است. حضرت زهرا(س) در مقابل نامحرم حتی مرد نابینا حجاب و حیاءخود را حفظ می‌کردند و در مسجد با سخنرانی کوبنده شان همه را مجذوب می کردند.

در این مراسم از ۱۰ شاعر خانم برتر شهرستان خمین تجلیل شد و چهارنفر از بانوان شاعر، اشعار خود را با موضوع حضرت زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قرائت کردند.

تکریم خانواده شهید مدافع حرم، شهید علی اکبر عربی، اجرای موسیقی سنتی و برگزاری قرعه کشی از بین اسامی فاطمه، زهرا، روح ا... واحمد و انتخاب 10 نفر از این عزیزان جهت سفر زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.