پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان؛

چهاردهمین جشنواره ملی شعر «مهر بهمن» برگزار شد

در آستانه سی و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهاردهمین جشنواره ملی شعر «مهر بهمن» از ساعت 30/18 روز پنج شنبه 14 بهمن ماه 95 با حضور معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)،  مسئولین فرهنگی و هنری اصفهان، شاعران، ادیبان، فرهیختگان کشوری و برگزیدگان جشنواره در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان  برگزار شد.

به گزارش جماران، در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان ضمن تبریک و تهنیت ایام الله دهه فجر و خیر مقدم به حضار و شرکت کنندگان در چهاردهمین جشنواره ملی شعر مهر بهمن با یادآوری اینکه امسال در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب با حوادثی تلخ مواجه شدیم، تصریح کرد: ابتدا شاهد رحلت یار دیرین حضرت امام و انقلاب، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بودیم که امام از ایشان با عنوان شخصیت صالح و فقیهی مطلع و عالمی عامل یاد می کنند و بعد در گذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که امام در وصف او فرمودند، بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

وی افزود: آیت الله هاشمی به حق شناسنامه انقلاب و از ارکان اساسی نظام بود و فقدانش ثلمه ای بزرگ برای جامعه اسلامی است و حادثه دیگری که این ایام باعث اندوه همه شده اتفاق تلخ ساختمان پلاسکو و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان است که یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی می داریم.                                                                                                                                    

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اصفهان گفت: امروز شاهد برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر «مهر بهمن» هستیم، این اتفاق الهی را شاکریم، این جشنواره تا کنون منشا ثمراتی بسیار بوده است. از جمله آن می توان با افتخار ادعا کرد به واسطه برپایی این اتفاق مبارک، گنجینه شعر مؤسسه اصفهان با هزاران قطعه سروده شده شعر از بزرگترین گنجینه های شعر امام انقلاب است و قابلیت چاپ در چند مجموعه بزرگ را دارد که تا کنون یک جلد آن به چاپ رسیده است.

وی در ادامه  از همکاری  کلیه عوامل  از جمله  دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان و همچنین  شورای سیاستگذاری  جشنواره مهر بهمن تشکر کرد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام علی کمساری معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) درباره گفتمان حضرت امام (س) مباحث مبسوطی ارائه کرد و گفت : گفتمان امام بر دو اصل  اساسی «اسلامیت  و جمهوریت» بنا نهاده است که تضعیف هر کدام از این دو اصل  تضعیف گفتمان نورانی امام منبعث از وحی و سنت است.

در ادامه شعرای مهمان این جشنواره از جمله عبدالجبار کاکائی، دکتر نرگس گنجی و استاد حدادیان اشعار خود را در وصف امام خمینی (س) قرائت کردند و همچنین شعرای برگزیده این جشنواره اشعار انتخابی خود را با موضوع جشنواره قرائت کردند.

از جمله برنامه های جنبی جشنواره نیز گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم  آیت الله هاشمی رفسنجانی با پخش کلیپ و اشعاری در وصف آن مرحوم توسط  آقای اسماعیلی، تجلیل از شاعر برتر کشور جناب آقای عباس شاهزیدی (خروش) و افتتاح نمایشگاه عکس  «دستها» با استفاده از سوژه هنری دستان مبارک حضرت امام خمینی (س) به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزار ارتباط بصری رهبر فقید با ملت عزیز ایران اثر خانم پریسا فهامی از عکاسان برجسته اصفهانی بود.

در پایان بیانیه هیئت داوران توسط دبیر علمی جشنواره استاد علی فردوسی قرائت شد و از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی شعر مهر بهمن تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.