پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علی اصغر سعادتی، مشاور هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:

استاد خرمی نژاد، به امام خمینی عشق می ورزید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، علی اصغر سعادتی مشاور هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ضمن تسلیت در‌گذشت استاد جمال‌الدین خرمی‌نژاد، وی را هنرمندی فهیم و با شخصیت دانست که عشق و علاقه وصف ناپذیر به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی داشت.

علی‌اصغر سعادتی در خصوص فعالیت‌های هنری زنده یاد جمال الدین خرمی ن‍ژاد گفت: استاد خرمی نژاد از هنرمندان ممتاز در هنرهای تجسمی خصوصا نقاشی و مینیاتور بودند و شخصیتی فعال و دوست داشتنی داشتند. عشق ایشان به امام خمینی را می توان با مشاهده آثار او به نیکی دریافت. ایشان به غیر از آثاری که برای انقلاب اسلامی و شخصیت های تاریخی ترسیم کرده بود، آثار بسیار زیبایی از طبیعت هم داشت که این آثار را با مفاهیم عرفانی در هم می آمیخت.
مشاور هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی افزود: وی برای امام خمینی(س) نیز اثری جذاب و به یاد ماندنی خلق کرد و آن را درهمان روزهای پس از رحلت امام، به جماران آورد. این اثر عرفانی که در ارتباط با عروج امام خلق شده بود، دراولین نمایشگاه هنرهای تجسمی به نام «حریم یار» در محل مرقد امام به نمایش گذاشته شد. این اثر«معراج» نام داشت و به همراه دو اثر دیگر در همین زمینه به موسسه اهداء شده است و هم‌اکنون در موسسه تنظیم و نشر آثار امام موجود است.
سعادتی در ادامه در توضیح آثار مرتبط به امام که از سوی این هنرمند خلق شده است، گفت: این اثر-معراج- بارها در قالب پوستر و مجموعه آثار نقاشی منتشر شده است و دو تابلو دیگر ایشان نیز در سالهای بعد، از سوی موسسه خریداری شده است که در حال حاضر در مجموعه معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی موجود است.
موسس معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در باره ویژگی‌های شخصیتی استاد خرمی‌نژاد گفت: از ویژگی‌های برجسته شخصیت ایشان نگاه مثبت و انرژی زای وی به زندگی بود که همواره در برخورد‌های اولیه به مخاطب منتقل می‌شد. به دلیل همین روحیات آثار هنری وی مملو از تجلیات عرفانی و معنوی بود. آشنایی من با ایشان نیز به سال‌های دهه اول انقلاب و در مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و موزه هنرهای معاصر باز می‌گردد. من به ایشان می‌گفتم:«‌شما هم اسمت زیباست و هم فامیلی‌ات. تو هم زیبایی دین هستی و هم خرمی دنیا. و اسم و فامیلی‌ات چقدر با هم تقارن دارند و آثار شما هم چقدر معنای جمال، زیبایی و خرمی در آن احساس می‌شود.»
وی در ادامه افزود: علاقه و ارادت ایشان به امام(س) را نیز می‌توان در همان سه اثر اهدایی ایشان که درباره امام خمینی ترسیم شده بود، فهمید. همان اولین اثری که پیش تر به آن اشاره شد و نام آن «معراج» بود، تصویر امام را با یک شاخه گل ترسیم نموده که جنبه‌های معنوی عروج امام خمینی را به نمایش می‌گذارد. ایشان از اساتید بزرگ هنرهای تجسمی بود که در مراکز هنری و دانشکده‌های هنر و مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد همکاری داشت. شاگردان ‌او نیز به ایشان علاقه زیادی داشتند و رفتار و حسن سلوک ایشان زبان زد بوده است.
سعادتی در پایان این گفت‌وگو از خدواند منان برای آن فقید سعید، آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگانش صبر بر مصیبت وارده را آرزو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.