پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

آیدا پناهنده ، نفر اول ششمین جشنواره آیینه وآفتاب در بخش فیلم داستانی

برای سوژه های مقدس باید بیشترکارکرد

آیدا پناهنده نفراول در بخش فیلم داستانی با فیلم گلدانهای زمستانی است . به بهانه اختتامیه ششمین جشنواره آیینه و آفتاب که در تاریخ3/10/89در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.
درباره اثرتان توضیح بدهید و به نظر شما چه ویژگی ای داشته که مورد توجه هئیت داوران قرارگرفته است؟

داستان درمورد بررسی زندگی یک زوج جوان در ماههای آخرسال 57 و تاثیری است که جریان انقلاب اسلامی ناخواسته در روند زندگی آنها می گذارد . فضای داستان کاملا متفاوت و بدیع است . به همین دلیل جالب بوده و مورد توجه هیئت داوران قرارگرفته است .

دلیل اصلی ساخت اثر و انگیزه خود را بیان کنید ؟

به دلیل دلبستگی عاطفی و احساسی ام به سالهای 1357 ، فیلمسازی در این سالها برایم بسیار جذاب است . بخشی از آن برگرفته از خاطرات پدرومادرم بوده است . از طرف دیگر فضایی است که کمتر جوانان به آن می پردازند چون به لحاظ سنی ما از آن دوران بسیار دور هستیم و کاری بدیع و تازه است .

چنین جشنواره هایی ( آیینه وآفتاب ) در افزایش و پررنگ کردن ساخت آثاری درزمینه امام و انقلاب اسلامی چقدرمی توانند تاثیرگذار باشند ؟

دراین باره به سخنان آقای صدرعاملی رجوع می کنم . ایشان معتقدند که با سفارش دادن سوژه ها به فیلمسازان وهنرمندان به جایی نمی رسیم . باید فضا باز باشد و اجازه نقد وبررسی و دیدگاه های متفاوت وجود داشته باشد . هنرمندان بتوانند فکر کنند و از فضا و دیدگاهی که تا بحال کسی نخواسته مشاهده کند در سینمای نیمه بلند، راحت عقایدشان را القا کنند . چنین جشنواره هایی بسیار تاثیرگذارهستند زیرا برای چنین سوژه های مقدسی باید بیشتر کارکرد و ساخت آنها نیز فضایی متفاوت می طلبد .

مهمترین ویژگی امام خمینی (س) ازنظر شما چیست ؟

نو اندیشی ، وتشخیص درست امام خمینی (س) در زمانهای حساس و هنگامیکه تاریخ مملکت به تحول سیاسی نیاز داشت به نظر من از مهمترین ویژگیهای امام خمینی (س) هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.