در این جشنواره که با محورهای امام خمینی(س) حقیقت همیشه زنده تاریخ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملتها، مهر میهن، عشق ولایت و در بخش ویژه با محوریت بانوی انقلاب برگزار شد، 20 نفر در رشته های شعر، داستان کوتاه و بلند، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند.

سومین جشنواره ادبی یار و یادگار ششم اسفندماه با معرفی برگزیدگان بخشهای مختلف در محل سالن سوره حوزه هنری به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این جشنواره که با محورهای امام خمینی(س) حقیقت همیشه زنده تاریخ، انقلاب اسلامی فصل بیداری ملتها، مهر میهن، عشق ولایت و در بخش ویژه با محوریت بانوی انقلاب برگزار شد، 20 نفر در رشته های شعر، داستان کوتاه و بلند، نثر ادبی، نثر تحقیقی (مقاله) و ترانه برگزیده شدند.
در این جشنواره به آثار برگزیده مختلفی در بخش های ویژه (بانوی انقلاب)، داستان، شعر، ترانه، نثر ادبی و نثر تحقیقی جوایزی اهدا شد.
در بخش ویژه سید وحید حسینی میرمحمدی با اثری به نام "بانوی صبر" در قالب شعر، محمدعلی گودینی با اثری به نام "اشتیاق در فراز" در قالب داستان، کوروس احمدی با اثری به نام "مادر صبح و ستاره" در قالب ترانه، به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.جوایز بخش ویژه سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار که به بانوی انقلاب اسلامی اختصاص داشت توسط سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی ریاست محترم موسسه اطلاعات و یار و همراه حضرت امام خمینی(ره) و حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) اهدا شد.
در بخش داستان زهرا ایمانی با اثر "راز پدر"، شادی اصلانی با "آراد" و مجید کعب با "پسامرگ های سه گانه" رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
از زهرا ابراهیمی خبیر نیز به خاطر اثر داستانی اش با نام "بادبادک خیال" تقدیر شد.
آقایان محمدرضا اصلانی، محمد نوری آذر و حسن خادم هیات داوران این بخش را تشکیل می دادند.
اهدای جوایز بخش داستان توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون هنری موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و سهراب هادی عضو شورای سیاستگذاری سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار و عباس براتی پور عضو هیات داوران اهدا شد .
در بخش شعر،که داوری آن را آقایان عباس براتی پور، علیرضا بهرامی و عبدالرحیم سعیدی راد بر عهده داشتند ، حسنا محمدزاده با شعر "تاریخ کمتر دیده بود این مردها را"، فاطمه پیرانوند با شعر "اولین تصویر تو را باران کشید و مثل باران" و پروانه نجاتی با شعر "حلقه مهر" در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و از محمدرضا سلیمی به خاطر شعر "جزر و مد عاشقی" و از مطهره عباسیان به خاطر شعر "فصل پرستو" تقدیر شد.
جوایز بخش ترانه و نثر ادبی و تحقیقی نیز توسط علی اصغر سعادتی عضو شورای سیاستگذاری، عبدالجبار کاکایی عضو هیات داوران، حجت الاسلام و المسلمین پویا نماینده موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در شهر قم و حمید هنرجو دبیر سومین جشنواره ادبی یار و یادگار اهدا شد.
در بخش ترانه، سینا میرزایی با اثر "مفهوم ایثار" و علی سلیمانی با ترانه "کسی تو راهه" رتبه های اول و دوم را کسب کردند و از صفورا ملایی به خاطر اثر "دست سبز ناجی" تقدیر شد.
این بخش، هیچ اثری را به عنوان رتبه سوم، معرفی نکرد.
عبدالجبار کاکایی، رضا عبداللهی و کامران شرف شاهی داوران این بخش را تشکیل می دادند.
در بخش نثر ادبی و نثر تحقیقی نیز که داوری آن را محمدعلی خسروی، فریده نصوحی، نریمان سجادی برعهده داشتند جایزه اول به رضا کاظمی یک نوجوان با اثر ادبی" امروز تولد توست "تعلق گرفت؛ در این بخش هومن به‌نژاد به خاطر نثر تحقیقی "یار و یادگار" جایزه مقام دوم را دریافت کرد و از زهرا منصوری نیز به خاطر نثر ادبی "دیدار با همسر امام" تقدیر شد.
این بخش نیز، هیچ اثری را به عنوان رتبه سوم، معرفی نکرد.
گفتنی است در این جشنواره از "زنده‌یاد محمود شاهرخی" با اهدای لوح و هدیه ای به خانواده ایشان تقدیر شد و حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی به بازگویی خاطراتی از ایشان پرداخت. آخرین مجموعه شعر انقلابی‌ زنده‌یاد شاهرخی با عنوان "بهار بهمن" توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) منتشر شده است.
علیرضا بهرامی نماینده هیئت داوران سومین جشنواره ادبی یار و یادگار اعلام کرد این آثار از میان هفتصد اثری که برای رقابت در این جشنواره ارسال شده بود برگزیده شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.