حمید هنرجو دبیر سومین جشنواره ادبی یار و یادگار از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره ادبی یار و یادگاردر موسسه تنظیم و نشر و فعالیت مستمر و دائمی آن در طی سال خبر داد.

حمید هنرجو دبیر سومین جشنواره ادبی یار و یادگار از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره ادبی یار و یادگاردر موسسه تنظیم و نشر و فعالیت مستمر و دائمی آن در طی سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،حمید هنرجو در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی یار و یادگارگفت: دبیرخانه جشنواره ادبی "یار و یادگار" به صورت دایمی و در مناسبت‌های مرتبط با امام‌خمینی(ره) فعال خواهد بود.

وی افزود: هدف این دبیرخانه بنا بر توصیه حجه لاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تاکید بر حمایت از استعدادهای هنری و ادبی در شهرستان ها و مناطق دورافتاده و تمرکز بر حمایت از جوانان و نوقلمان خواهد بود تا از ظرفیت بالای ادبیات فارسی، برای انتقال مضامین مرتبط با انقلاب اسلامی به نسل جوان استفاده شود.

هنر جو افزود: جشنواره ادبی یار و یادگار در طی سه سالی که از عمر آن می گذرد در بعد کمی و از لحاظ سطح کیفی رشد قابل توجهی داشته است. در زمینه های شعر، سرود و ترانه، داستان و قطعه ادبی و فیلم نامه و نمایشنامه شاهد ارسال آثار متعددی بوده ایم و تنها در زمینه فیلم نامه و نمایشنامه که به جهت آفرینش هنری زمان بیشتری را می طلبد تعداد 4 اثر به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است و به همین علت امیدواریم در سال های بعد این بخش نیز فعال تر باشد و شاهد ارسال آثار بیشتری باشیم.

حمید هنرجو ادامه داد:فرهنگ انقلاب و امام‌شناسی،‌ باید در ادبیات فارسی جایگاه خود را پیدا کند و این امر،به توجه بیشتر پیشکسوتان عرصه شعر و داستان، وابسته است. با همه احترام به پیشکسوت ها و حرفه ای های عرصه ادبیات و هنر باید عرصه خلاقیت و آفرینش آثار هنری برای نسل های جدیدترباز شود تا آنان نیز بتوانند در اندیشه ها و افکار خود امام و انقلاب را متجلی کنند و منتشر کنند.

دبیر سومین دوره جشنواره ادبی یار و یادگار افزود:نزدیک به 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نشانگر استقبال خوب مخاطبان از این جشنواره بوده و ما امیدواریم که در سال های آینده بتوانیم زمینه های بیشتری را در جشنواره بگنجانیم و تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب کنیم.

وی درپایان از اعضای هیات داوران و شورای سیاست گذاری و همچنین از بانک کشاورزی که در برگزاری سومین جشنواره ادبی یار و یادگار مشارکت داشته و نیزریاست حوزه هنری تبلیغات اسلامی تشکر کرد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.