برنامه‌های روز چهارم جشنواره فیلم کوتاه تهران

در چهارمین روز سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم های بخش ملی در ژانرهای مختلف بازپخش می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در سانس اول سالن شماره یک از ساعت ۱۳ الی ۱۵ ، فیلم‌های «جایی برای آرامش»، «خروس‌ها»، «#ساعت_چهار» و «مادر مرده» به ترتیب به کارگردانی جمیل عامل‌صادقی، امیررضا جلالیان، عاطفه محرابی و حامد نجابت در مدت زمان، ۲۵ دقیقه، ۱۲ دقیقه، ۱۸ دقیقه و ۲۰ دقیقه ساعت ۲۱ تا ۲۳ به تماشا درمی‌آید.

در سانس دوم سالن شماره یک در بخش داستانی ۵ فیلم، «بارسلونا» اثر کتایون پَرمَر و محمد روحبخش به مدت ۲۵ دقیقه، «فاش» اثر احسان مختاری به مدت ۱۵ دقیقه، «تروفه» به کارگردانی  اصغر لائی به مدت ۹ دقیقه، «آریو والیبال؟!» از محمد بخشی به مدت ۱۵ دقیقه و «خوابگردها» به کارگردانی پویا نبی به مدت ۱۶ دقیقه به نمایش درمی‌آید.

در سانس سوم سالن شماره یک، از ساعت ۱۸ تا ۲۰، ۴ فیلم از بخش سینمای ملی داستانی به نمایش درمی‌آید.

«وقتی که ما می خوابیم»، «تاریکی» « آتن» و « آرا» به ترتیب از  میلاد دل آسا و شایان افشردی، سعید جعفریان، حسین شاعری و یوسف کارگر به مدت  ۲۸ ، ۱۵ ، ۱۵ و ۲۵ دقیقه فیلم هایی هستند که در این سانس میزبان علاقه‌مندان به سینماست.

پنج فیلم «مرضیه» به کارگردانی دُرناز حاجیها به مدت  ۲۸ دقیقه، «فلامینگو»، امیر نجفی به مدت ۱۹ دقیقه، «آخر هفته» اثر وحید بمانی به مدت ۱۳ دقیقه، «تاسوکی» به کارگردانی پوریا پیشوایی به مدت ۱۵ دقیقه  و فیلم «مانیکور» از آرمان فیاض مجتهدی به مدت ۱۴ دقیقه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در سالن شماره یک اکران می شود.

این فیلم ها برای دومین بار در جریان این فستیوال به نمایش درمی‌آیند و برنامه‌های سانس ۲، ۳ و ۴ به صورت همزمان در سالن شماره دو نیز اکران می‌شود.

در ادامه بخش «کتاب و سینما» از ساعت ۱۳ در سالن شماره ۲ فیلم های ،«دوچرخه ها، بازوها، سیگارها » اثر امیرعلی واجد  ، «اینترنت نامحدود» از احسان میرحسینی و بردیا یادگاری  ،«پاسپورت» مهران همت زاده ،«شهری گم شده است» از طاهر فرنود  و «پل» به کارگردانی نوید تنظیفیان به تماشا در می آید.فیلم های این پنل که تا ساعت ۱۵ اکران می شود نیز برای بار دوم پخش می شوند.

در سالن شماره ۳ نیز بازپخش فیلم های بخش تجربی از ساعت ۱۳ الی ۱۵ صورت می پذیرد. ۹ فیلم تجربی «آن شب باران می‌بارید» اثر محمدمهدی باقری، ۴ دقیقه، «کل به جزء»، سیدوحید حسینی‌نامی به مدت ۱۲ دقیقه، «گاهی» مصطفی کشاورز به مدت ۵ دقیقه ، «امتداد» به کارگردانی مهناز شبانی‌پور، ۵ دقیقه، «رقص با باد»، قاسم شیشه‌گری به مدت ۶ دقیقه، «چتر خاکستری» محمد پوستین‌دوز به مدت ۸ دقیقه، «لختگی» به کارگردانی پرستو علی‌نسب، ۱۰ دقیقه، «خیرگی» مهدی تنگستانی به مدت ۲۰ دقیقه، «هراش» به کارگردانی آذین حمیدنیا، ۹ دقیقه در این پنل  به تماشا درمی‌آید.

سه فیلم کوتاه مستند در سانس دوم  سالن شماره از ساعت۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ با عناوین «سارو» از محمد عبداللهی به مدت۳۰ دقیقه ، «پیشاشو» از رضا مجلسی به مدت  ۳۰ دقیقه و «پدر بودن» به اثر مرتضی جذاب به مدت۳۰ دقیقه برای بار دوم به نمایش درمی‌آید.

بازپخش ویژه بخش پویانمایی نیز در بخش ملی برگزار می شود. در این پنل از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در سانس چهارم از سالن شماره سه فیلم های «دارزا (درخت زاد)» اثر ایرج محمدی رزینی  به مدت ۹ دقیقه، «تماشاچی» شیدا غلامرضاکاشی به مدت  ۷ دقیقه، «حلقه مفقوده» ساخته سیدفرهاد نجفی فرد  به مدت ۲ دقیقه  ، «یال و کوپال » از شیوا صادق اسدی به مدت ۱۱ دقیقه، «آدم خانگی» اثر مرضیه ابرارپایدار  به مدت۴ دقیقه ، «بادسر» اثر امیرپویا افضلی پور و روح الله سعادتمند به مدت ۶ دقیقه و «هیچکس» از الهام طرقی  به مدت ۹ دقیقه اکران می شود.

بخش مرور آثار ابراهیم سعیدی با ارائه پنج فیلم مستند و داستانی با عناوین «همه‌ی مادران من»، «ژیله مو»، «روژگیران» (تصویر بردار، تدوینگر و کارگردانی مشترک با مهرداد اسکویی)، «چاه»، «بایرام فضلی» و «خانه مادری ام مرداب» از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن شماره سه برگزار می شود.

در بخش بین الملل از ساعت ۱۳ فیلم های «مرا ببر به جنوب» از فروکی فان ونگردن محصول هلند،«هزارتو» از موچن زی محصول  تایوان، «لباس» به کارگردانی وسلین بویدف محصول بلغارستان، «اول نوامبر» از یوری پیروندی محصول پرتغال، «اسیر قاب» اثر سالوو کوتایا از ایتالیا، «محدوده» از ایریس یونگس محصول برزیل، «کارهای بد» اثر پیوتر دومالفسکی از لهستان، «دیگری» از ویل سانخلا محصول تایوان، «دیوار» از چانگ  سوه وا محصول فرانسه، «اسطوره‌ها»ی وینسنت لپورت از فرانسه، «داستان اتوبوس» از جورج یودیس اثر اسپانیا، «قدم رو» اثر فردریک هایناوت از بلژیک و «اونیکوما – خرس اهریمنی» از آلسیا سچت محصول ایتالیا تا ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره چهار اکران خواهد شد.

این فیلم ها در چهار بخش داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی هستند.

در ادامه بازپخش بخش ملی، فیلم های مستند «پناهگاه حامی» از حامد کلجه ای ،«وطن دار» از مهتاب سلیمانی ، «گُنج» از  آرمان قلی پور دشتکی ،«دیگو»  از علی شهابی نژاد ، «من می‌مانم» اثر فاطمه مرزبان  به مدت ۳۰ دقیقه  ، «ترانه باد» از مرسده فلاح نژاد به مدت ۱۲ دقیقه  ، «مرز مه آلود»  اثر آتبین حسینی به مدت  ۳۰ دقیقه و «بایداق»از محمدهادی اسفندیاری به مدت  ۱۷ دقیقه در دو سانس و از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

دومین روز از نشست های تخصصی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز همزمان با اکران فیلم ها برگزار خواهد شد.

کارگاه های «رابطه موثر میان فیلم بردار و تدوین گر» با حضور چیپسی چانگ ، «آغاز و پایان در فیلمنامه کوتاه» با حضور هادی مقدم دوست ، «اصلالح رنگ و نور  و تکنیک های پس از تولید» توسط سهراب نوربخش و ورکشاپ «اهمیت صدا در انتقال فضا و مفهوم» توسط آرش قاسمی برگزار خواهد شد.

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهرماه به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید