در آخر هفته سری به این گالری ها در تهران بزنید

گالری‌ها و مراکزهنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی، میزبان هنردوستان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نمایشگاه آثار مرضیه مهربان پژوه با عنوان «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» در گالری «فردا» برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۳۸ اثر از مهربان پژوه با تکنیک گواش و آبرنگ روی مقوا از ۲۸ مهرماه جاری تا چهارم آبان ماه در گالری فردا به نمایش گذاشته می‌شود.

افتتاحیه نمایشگاه «گذار از مرزها در همنشینی رنگ و فرم» ساعت ۱۶ جمعه ۲۸ مهر برگزار می‌شود و علاقمندان می توانند تا چهارم آبان ماه از این نمایشگاه در گالری فردا واقع در خیابان کریمخان، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶غربی، شماره ۲، واحد ۲ دیدن کنند.

گالری رج

سهیلا طیبی قصد دارد نمایشگاه نقاشی‌های خود را با نام «آینه‌های روبرو» برگزار کند. این نمایشگاه با موضوع «زن و چالش‌های اجتماعی» ۲۸جمعه مهر ماه ساعت ۱۶ در گالری «رج» افتتاح می‌شود که در آن ۱۰ تابلو به اندازه ۵۰ در ۵۰ سانتی متر و نیز دو تابلو ۱۰۰ در ۱۰۰ در معرض دید قرار  خواهند گرفت.

سهیلا طیبی در این نمایشگاه تلاش کرده است تا سوژه‌هایش را از میان هزاران زن که روزمره در تراکنش‌های ارتباطی شهر با آنها روبرو شده است انتخاب کند. او همچنین گفته می‌شود با بکارگیری از عناصر بی‌جان مانند «کفش» خصوصیات رفتاری افراد را به صادقانه‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

علاقمندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه میتوانند تا ۸ آبان ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به گالری رج واقع در خیابان بهشتی (عباس آباد) پاکستان، کوچه حکیمی ، شماره ۴ واحد سه مراجعه کنند.

کاخ نیاوران

به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره نمایشگاهی از آثار منتخب هنرهای فلزی ایران با حمایت سفارت جمهوری کره برگزار می‌شود.

راین نمایشگاه که با همکاری دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و سفارت جمهوری کره در ایران برپا می‌شود، بیش از شصت اثر از هنرمندان کشور در رشته­‌های قلمزنی، مشبک فلز، زیورآلات سنتی، احجام فلزی، کوفته‌گری و ملیله سازی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از ۱ تا ۴ آبان ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران پذیرای بازدید علاقمندان است.

گالری خاک

نمایشگاه، آثار «میرمولا ثریا» با عنوان «صوف» که شامل نقاشی و طراحی با ‏فرش معاصر ایرانی است، افتتاح شده است.

در این نمایشگاه نزدیک به ۳۰ اثر بافته شده در ابعاد ۱۲۰ در ۱۶۰ تا ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتیمتر وجود دارد و همچنین بالغ بر ۱۵ اثر ‏طراحی به نمایش درآمده است.

در بخشی از توضیح او درباره این نمایشگاه آمده است:«در ابتدا اینچنین بوده است که دستبافت‌های عشایری و نقوش روی آن، منعکس ‏کننده نحوه زندگی، طبیعت پیرامون و آرزوهای آن روزهای بافنده بوده است. بعدها آنچنان می‌شود که شهر نشینی و تجارت، ‏خیال کوچ نشین را آلوده می‌کند و خیال رهای هنرمند بافنده، اسیر کسب و صنعت شهری می‌شود...»

این نمایشگاه تا ۸ آبان هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، ‏خیابان بصیری، کوچه ژیلا، گلاک ۱ پذیرای عموم است. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.‏

کافه عکس

نمایشگاه عکاسی فرزان شمس با نام «در راه ماندگی» افتتاح شده است.

این نمایشگاه تا ۵ آبان در کافه عکس به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، مرکز خرید اسکان، پلاک ۲۴ ادامه دارد.

شمس کارشناس ارشد تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است، این مدرس هنرهای تجسمی که از سال ۸۱ فعالیت‌اش را آغاز کرده. او در بخشی از توضیح خود درباره این نمایشگاه آورده است: « تعداد دفعاتی که برای عکاسی از خانه بیرون آمده‌ام به ۱۰ بار نمی‌رسد، شاید مهمترین علتش این باشد که از اساس عکاس محسوب نمی‌شوم اما جدای از این، گمان می‌کنم عکاسی (دست کم این نوعش) پس از آموزش و مطالعه و تمرین، اندکی چاشنی شانس هم می‌خواهد و از آن دسته اتفاقاتی است که خودش رخ می‌دهد، باید پیش بیاید، چه برایش برنامه ریزی کرده باشیم چه نکرده باشیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید