صمدیان کدام فیلم را شایسته نمایندگی ایران در اسکار می داند؟

سیف الله صمدیان معتقد است: «فیلم سینمایی «نفس» از ساخته‌های نرگس آبیار یکی از فیلم‌های مورد نظر من برای قرار گرفتن در لیست سینمای ایران جهت معرفی به آکادمی اسکار است.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیف الله صمدیان درباره قابلیت‌های فیلم سینمایی «نفس» برای معرفی برای اسکار گفت: تصویر فیلم یکی از بارزترین ویژگی‌های فیلم سینمایی «نفس» است که تصویری مناسب از حال و هوای کل اثر را ارائه کرده است و این مهم تنها متوجه فیلمبردار فیلم نمی‌شود و طبیعتا کارگردان، فیلمنامه‌نویس و دیگر عوامل تولید فیلم و کل محیطی که پشت «نفس» می‌ایستند در ساخت فیلم دخیل بوده‌اند.

او ادامه داد: ولی در این تصویرسازی چه بخواهیم و چه نخواهیم متهم ردیف اول در جلوه‌گری ساعد نیک‌ذات است که به درستی هم با ذات نیک خودش و هم با دستان یاری‌رسان‌ خود که همان ساعد باشد کمک حال بسیاری از فیلمسازان بوده است که می‌توان به کارگردان‌هایی چون بهمن قبادی، احسان عبدی پور و نرگس آبیار اشاره کرد.

صمدیان خاطرنشان کرد: به نظر من ساعد در این یاری‌رسانی با دست و دلش کمک کرده و ذات درونی شده عکاسی است و کمک می‌کند تا در فیلم از جهت بصری به نکات پنهان فیلمنام.ه بر روی پرده دسترسی داشته باشیم.

او بیان کرد: هماهنگی بین فیلمبردار، کارگردان و فیلمنامه اثر، شگفتی بزرگ این فیلم در تکنیک و شیوه‌های فیلمبرداری «نفس» را مشخص کرد. انتخاب نماهای مختلف مانند دوربین ثابت، دوربین روی دست، مدیوم و لانگ شات از ویژگی‌های هنر تصویر در روایت داستان بود که هر یک از این نماها به درستی انتخاب شده بود.

صمدیان خاطرنشان کرد: استفاده درست از دوربین در روایت قصه فیلم «نفس» که بخش بزرگی از زندگی فیلمنامه نویس و کارگردان است، موجب باورپذیری مخاطب شده است. استفاده درست و به هنگام از دوربین همواره عنصر باورپذیری را هم در سینمای داستانی و هم سینمای مستند تقویت می‌کند و معتقدم با همه ویژگی‌هایی که برشمردم فیلم «نفس» می‌تواند یکی از آثار شاخص برای معرفی به اسکار باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید