«تئاتر نصر» میزبان یادگاری های داوود رشیدی می شود

احترام برومند با تقدیر از نصب کاشی ماندگار با نام داود رشیدی گفت: با راه‌اندازی موزه تئاتر در مرکز تئاتر نصر یادگاری‌های این هنرمند به موزه منتقل می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خانه‌ی داوود رشیدی و احترام برومند پنجم شهریورماه میزبان هفدهمین و هجدهمین «کاشی ماندگار» سازمان میراث فرهنگی بود که در نخستین سالروز درگذشت داود رشیدی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بر سردر خانه او و همسرش (احترام برومند) نصب شد.

برومند دراین‌باره در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: مدتی قبل از سازمان میراث فرهنگی تماس گرفتند که قصد دارند کاشی‌ای با نام آقای رشیدی برمنزل ما نصب کنند که کاری ارزشمند بود و تشکر کردم. البته گفته شد که یک کاشی هم به نام من نصب شود که من خواهش کردم این اتفاق نیفتد تا ارزش آن بالا بماند ولی نظر دوستان براین بود که به دلیل همراهی من در تمام این سال‌ها با آقای رشیدی و همچنین ناشناس نبودن خودم برای مردم، این کاشی نصب شود که فقط می‌توانم بابت آن قدردانی کنم.

این هنرمند با بیان اینکه  باید طرز فکر هنرمند زنده نگه‌ داشته شود، افزود: این اقدام ارزشمند نشان می‌دهد که میراث‌فرهنگی که یک نهاد دولتی است، به دانشمندان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان اهمیت می‌دهد و همه سلایق در این طرح مدنظر قرار داده شده است.

برومند تاکید کرد: 19 سال است که در این خانه ساکن هستیم. منزل ما همیشه محل رفت‌وآمد هنرمندان بسیاری مانند محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، رضا بابک، امیر اثباتی و... بوده و هنوز هم هست.

وی یادآور شد: آقای مسجدجامعی در دوره‌ای که تهران‌گردی داشتند، در روزی که مخصوص تئاترگردی بود آخرین جایی که سر زدند منزل ما بود و در حضور آقای رشیدی از تلاش برای دراختیار گرفتن تئاتر "نصر" و تبدیل آن به موزه تئاتر صحبت کردند و حالا که مژده خرید آن را در شب سالگرد اقای رشیدی دادند، وسایل و یادگاری‌های ایشان در موزه نگهداری خواهد شد.


 

به گزارش ایسنا، طرح نصب «کاشی ماندگار» سردر خانه‌ اهالی فرهنگ و هنر که از اردیبهشت امسال به همت سازمان میراث فرهنگی آغاز شده و تاکنون  در محل سکونت دست‌کم ۲۵۰ نفر از هنرمندان مطرح و نام‌آشنای کشور مزین به این کاشی شده است.

در این مدت 18کاشی ماندگار سر در خانه‌ این هنرمندان نصب شده است؛ «سردر کتابخانه مرکز نشر آثار استاد علامه محمدتقی جعفری، فیلسوف، مترجم، مفسر نهج‌البلاغه، مولوی‌شناس و جامعه‌شناس»، «نادر ابراهیمی، داستان‌نویس، مترجم، کارگردان و مدرس فقید هنر» و «مسعود عرب‌شاهی، نقاش و مجسمه‌ساز»، «حسن ارژنگ‌پور، نقاش و مجسمه‌ساز» و «لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر»، «شهریار عدل» باستان‌شناس و عضو ایکوموس جهانی و «سید محمد محیط طباطبایی» پژوهشگر تهران قدیم.

این کاشی نخست بر سر خانه‌ «ایران درودی» و در ادامه خانه‌ «جواد مجابی» و «ناصر مسعودی» ماندگار شد.

داود رشیدی حائری هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران متولد شدو پنجم شهریور ۱۳۹۵ از دنیا رفت. او به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود. احترام‌السادات برومند یزدی هم مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی و همسر داود رشیدی نیز متولد ۱۳۲۶ است. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال به این فعالیت ادامه داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید