نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه داوود رشیدی و احترام برومند/ عکس

هفدهمین و هجدهمین کاشی ماندگار، امروز 5 شهریور 96، در نخستین سال‌مرگ داوود رشیدی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بر سردر خانه او و همسرش احترام برومند نصب شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نصب این کاشی‌های ماندگار با حضور احترام برومند همسر زنده‌یاد داوود رشیدی انجام شد. برومند درباره طرح کاشی‌های ماندگار که به‌همت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درحال انجام است، گفت: «این کار اقدام بسیار ارزنده‌ای است. بنده که خود را لایق نصب این کاشی نمی‌دانم، اما معتقدم باید در انتخاب افراد دقت‌ کرد و افرادی که واجد ارزش هستند انتخاب شوند تا ارزش این کار بسیار ارزشمند کم نشود.»

او افزود: «این اقدام ارزشمند نشان می‌دهد که میراث‌فرهنگی که یک نهاد دولتی است، به دانشمندان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان اهمیت می‌دهد و همه سلایق در این طرح مدنظر قرار داده شده است. معتقدم باید طرز فکر هنرمند زنده نگه‌ داشته شود.»

برومند گفت: «19 سال است که در این خانه ساکن هستیم. منزل ما همیشه محل رفت‌و‌آمد هنرمندان بسیاری مانند محمدعلی کشاورز، عزت‌الله انتظامی، رضا بابک، امیر اثباتی و... بوده و است.»

داوود رشیدی حائری هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران متولد شد ۵ شهریور ۱۳۹۵ از دنیا رفت. او به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

احترام‌السادات برومند یزدی مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی و همسر داوود رشیدی نیز متولد ۱۳۲۶ است. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال به این فعالیت ادامه داد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید