امشب آخرین گروه از حجاج ایرانی راهی مکه می شوند

با انجام ۱۱ پرواز طی روز جاری، عملیات رفت زائران ایرانی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع امشب به پایان می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدمحمود رضوی افزود: طی امروز ۵ پرواز از ۱۱ پرواز انجام شده و طبق برنامه ۶ پرواز دیگر امروز به فرودگاه جده انجام خواهد شد و آخرین گروه زائران ایرانی رأس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب از فرودگاه گرگان عازم فرودگاه جده می شوند.

وی با بیان این که اولین پرواز زائران ایرانی روز ۸ مرداد ماه از فرودگاه بندرعباس آغاز شد، گفت: طبق برنامه عملیات امروز به پایان می رسد و در مجموع حدود ۸۶ هزار و ۴۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی منتقل می شوند و عملیات بازگشت حجاج نیز ۱۵ شهریورماه با انجام پرواز به فرودگاه های بندرعباس، اردبیل، همدان و امام آغاز می شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: در مجموع زائران ایرانی با ۶۷ پرواز از فرودگاه های تبریز، مشهد و اهواز با شرکت هواپیمایی سعودی عازم عربستان شدند و ایران ایر در عملیات رفت ۲۶۰ پرواز انجام داد که مجموع پروازهای زائران ایرانی ۳۲۷ پرواز خواهد شد.

رضوی افزود: زائران ایرانی از۱۷ فرودگاه از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) با هواپیماهای ایران ایر عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند و شرکت هواپیمایی سعودی از سه فرودگاه تبریز، مشهد و اهواز زائران را به عربستان سعودی منتقل کرد که یکم شهریورماه پروازهای این شرکت به پایان رسید.

گفتنی است عملیات بازگشت حجاج از ۱۵ شهریورماه از فرودگاه های مدینه و جده عربستان از طریق دو شرکت هواپیمایی سعودی و ایران ایر به ۲۰ فرودگاه منتخب کشور آغاز می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید