رئیس سازمان سینمایی به مجلس می رود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور رییس سازمان سینمایی کشور در مجلس خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد آزادی خواه تصریح کرد: محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی بمنظور ارایه گزارش کار تقاضای حضور در مجلس را کرده و این هفته میهمان کمیسیون فرهنگی خانه ملت خواهد بود.

وی در خصوص اینکه آیا کمیسیون طرح پرسش و پاسخ از وی بخاطر اکران دو فیلم اکسیدان و مادر قلب اتمی دارد، گفت: کمیسیون تا کنون برنامه و اقدام خاصی برای دو فیلم مذکور نداشته ولی اگر نیاز شد نمایندگان در این مورد از ایشان طرح سوال می کنند.

آزادی خواه در پاسخ به این سئوال که آیا امکان طرح عدم اکران این دو فلیم با توجه به اعتراض کتبی برخی نمایندگان مجلس به محتوای دو فیلم وجود دارد، خاطر نشان کرد: احتمال جلوگیری از اکران این دو فیلم بسیار بعید است.

وی ضمن خودداری از اظهار نظر پیرامون فیلم های یاد شده افزود: روز یکشنبه یا سه شنبه رییس سازمان سینمایی کشور در کمیسیون حضور خواهد داشت و چنانچه لازم باشد در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

از سویی دیگر نصرالله پژمان فر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلم ها را دیده ولی قصد اظهار نظر در مورد آنها را ندارد به جام جم آنلاین گفت: اعتقاد دارم به دلیل اینکه این دو فلیم هم اکنون در حال اکران است لذا هر گونه اظهار نظر و ورود کمیسیون در این خصوص آسیب زا و به نفع برخی جریانات خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی بدنبال راه اندازی موج در جامعه هستند تا با ایجاد فضای مخالف و موافق امکان بازدید و بلیط فروشی بیشتری بوجود آورند.

پژمان فر در مورد علت انتقاد تعدادی از نمایندگان از سناریوی اکسیدان و مادر قلب اتمی تاکید کرد: اظهار نظر در چنین فضایی بازی در زمین دیگران است و دیگر فیلم اکران شده از این رو تمایلی برای اعلام نظر خود ندارم.

گفتنی است: پس از اکران دو فیلم اکسیدان و مادر قلب اتمی جمعی از نمایندگان مجلس با امضای نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اکران این دو فیلم بعلت آنچه که آنها فیلم ها را مبتذل یاد کرده بودند اعتراض خود را اعلام نمودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید