جزئیاتی از نحوه برگزاری جشن بزرگ سینمای ایران

به گفته هارون یشایایی شیوه داوری در نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران شبیه شیوه داوری جوایز اسکار است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هارون یشایایی شنبه ۲۴ تیر با تصویب هیات مؤسس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ریاست نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران را برعهده گرفت. 

یشایایی در گفت‌وگو با سینماسینما درباره برگزاری جشن بزرگ سینمای ایران گفت:‌ «جلساتی را طی هفته‌های اخیر برگزار کردیم. تمام برنامه‌های جشن به گونه‌ای تنظیم شده است که به سینمای ایران کمک شود و برگزاری آن گام مهمی در ارتقای سطح سینما باشد.»

او در مورد شکل داوری‌ها در این دوره از جشن گفت: «در بحث داوری دوستانی از همه صنوف حضور خواهند داشت. البته داوری‌ها دو مرحله ای است. مرحله اول توسط نمایندگان صنوف انجام می شود٬ بعد مرحله دوم داوری‌ها انجام خواهد شد. در مجموع می‌توان گفت نوع انتخاب و چیدمان افراد شبیه آکادمی اسکار است.»

یشایایی درباره آکادمی بودن داوری در این جشن اضافه کرد: «ما طرح‌های زیادی را مورد بررسی قرار دادیم. این دوره به صورت دست گرمی است. زیرا برنامه‌ریزی سه ساله خواهیم داشت و قطعا در مورد داوری‌ها تغییراتی را نیز اعمال خواهیم کرد. البته اکنون هیچ موضوعی را به صورت قطعی نمی‌توان اعلام کرد٬ در چند روز آینده تصمیماتی که قطعی هستند اعلام می‌شود. با این وجود به صورت قطعی می‌توانم بگویم داوری‌ها به صورت آ کادمی خواهد بود.»

رئیس جشن خانه سینما در پاسخ به این پرسش که کدام فیلم‌ها در جشن امسال مورد داوری قرار می‌گیرند٬ گفت: «فیلم‌هایی که تا امروز اکران شده‌اند داوری خواهند شد. زمان برگزاری جشن نیز ۲۱ شهریور ماه خواهد بود.»

او درباره تفاوت عنوان دبیری جشن با رئیس٬ گفت: «بله کمی متفاوت هستند در اساسنامه هم توضیحاتی در این‌باره ارائه شده است. رئیس جشن قطعا به تمامی موضوعات اشراف خواهد داشت. چیزی که امروز به من محول شده٬ این خواهد بود که تمامی موضوعات به نحو احسن در این جشن برگزار شود. با نسل جوان تعامل ویژه‌ای خواهیم داشت و قطعا آنها در برگزاری جشن ما را کمک خواهند کرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید