اسلام مهمترین دلیل موفقیت آهنگساز مشهور هندی

ای‌آر رحمان، آهنگساز هندی برنده اسکاری فیلم میلیونر زاغه‌نشین که روز گذشته کنسرت موفق و بزرگی را در لندن اجرا کرد، اسلام را عامل موفقیت خود می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، درحالی که ای.آر رحمان ۲۵‌سال است که در صنعت موسیقی جهان حضور دارد، این موسیقیدان هندی برنده اسکار و گرمی می‌گوید: باورهای مذهبی‌اش به او کمک کرده تا در حرفه‌اش جلو بیاید.

سازنده موسیقی متن فیلم محمدرسول‌الله ساخته مجید مجیدی که وقتی بیست‌وچند ساله بود و به اسلام روی آورد، روز گذشته کنسرت دیروز، امروز و فردا را در لندن اجرا و به رویترز گفت؛ تفسیری که از سرنوشت مسلمانان دارد، برای او به این معنی بوده که هرچه ساده‌تر زندگی کند و انسان‌دوستی کلید این زندگی باشد.

رحمان که با خواننده‌های جهانی چون میک جگر، سارا برایتمن و پوسی‌کت دالز روی صحنه برنامه اجرا کرده، گفت: اسلام یک اقیانوس است که گرایش‌ها و مذاهب مختلفی دارد و من در این میان بیشتر بر مسلک صوفی که نوعی مسلک فلسفی متمرکز بر عشق است، تمرکز دارم. من همان‌چیزی هستم که هستم و این به ‌خاطر باورم به اسلام است. خانواده من هم همین‌طور و البته بیشتر اتفاق‌هایی که در جهان امروز رخ می‌دهند، سیاسی هستند، نه مذهبی. این هنرمند ۵۰ساله که ٢ جایزه اسکار در کارنامه دارد و دو جایزه گرمی و یک گلدن گلوب نیز برده، خالق موسیقی فیلم برنده جایزه اسکار زاغه‌نشین میلیونر هم هست.

 

دیدگاه تان را بنویسید