بازیگرانی که دعوت پرستویی را لبیک گفتند

هنرمندان حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون پیشنهاد پرویز پرستویی برای محکوم کردن آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس پذیرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جمعی از هنرمندان دعوت پرویز پرستویی برای محکوم کردن حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران را قبول کردند.

پرستویی روز گذشته در آستانه سالگرد این حادثه پیشنهاد داد تا ۱۲ تیر ماه و در تمامی پرواز های داخلی و خارجی خلبانان کشورمان در پیام‌هایی خودجوش برای مسافرانشان نامی از شهدای همکارشان در آن پرواز برده و یادشان را گرامی بدارند و هرکس که به ایران و مردمش عشق می‌ورزد عکس و متنی از این واقعه در صفحه خود قرار داده و دیگران را نیز بدین کار تشویق کند.

بازیگران عرصه سینما و تلویزیون هم در صفحات خود در فضای مجازی عکس هایی برای یادبود مسافران این هواپیما را به همراه یادداشت پرویز پرستویی منتشر کردند.

رضا کیانیان، رامبد جوان، مهتاب کرامتی، رخشان بنی اعتماد، اشکان خطیبی و مجید صالحی از جمله این هنرمندان بودند.

 

 

یادداشت پرستویی به این شرح است: «اکنون در آستانه سالگرد شهادت بیش از 290 مسافر بیگناه هواپیمای ایرباس کشورمان برفراز خلیج فارس هستیم.

درسال 1367 با دستور کاپیتان ویل راجرز ماشه ای بر روی صفحه شلیک موشک‌های ناو فوق پیشرفته وینسنس فشار داده شد تا تمامی این هموطنان عزیزمان به ناگاه از صفحه رادار زندگیمان محو شوند.

در حال حاضر و پس از 29 سال همچنان خانواده های شهدای این واقعه عزادارند و برای این جنایت محرز هرگز کسی در آمریکا و جهان از آنان عذرخواهی نکرد و در عوض و در این سال‌ها ، کاپیتان ویل راجرز و هفت تن از دست اندرکاران این واقعه شوم ، دلخوش به مدال‌های ( ابراز شجاعت در عملیات رزمی) گرفته شده از ژنرال سالاران ارتش و دولتشان هستند .

پس بیاییم و در حرکتی مردمی خود همدرد این خانواده ها باشیم . قبلا پیشنهاد کردم که فرودگاه بندرعباس بیاد این شهدا نامگذاری شود تا بصورت رسمی علامت سوالی باشد این نامگذاری برای تمامی مسافران پروازهای جهانی بدین فرودگاه که متاسفانه پاسخی از سوی مراجع ذیربط دریافت نشد .

به هرحال امسال پیشنهاد میکنم که در سالروز ۱۲ تیر ماه و در تمامی پرواز های داخلی و خارجی خلبانان کشورمان در پیام‌هایی خودجوش برای مسافرانشان نامی از شهدای همکارشان در آن پرواز برده و یادشان را گرامی بدارند.

و باز پیشنهاد میکنم هرکس که به ایران و مردمش عشق می‌ورزد عکس و متنی از این واقعه در صفحه خود قرار داده و دیگران را نیز بدین کار تشویق کند.

دوست من ، خود ما باید به جهان ثابت کنیم که همچون سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و..... خون هموطنانمان ما نیز قابل معامله با هیچ توجیهی نیست ، چه برسد که بدان خاطر مدال‌ها داده شود .

پس همگی در 12 تیر کاری کنیم که این مدالها در تاریخ جهان ، به لکه ننگ تبدیل شوند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید