بازیگری زنی که فکر می کند جایزه اسکارش بی معناست

هلی بری تنها فرد سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول تاریخ سینما باور دارد که جایزه‌اش ارزش و معنای خاصی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در تاریخ اهدای جوایز اسکار تنها یک فرد سیاه‌پوست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را از آن خود کرده است و او کسی نیست جز هلی بری بازیگر فیلم «مهمانی هیولا». اما برخلاف انتظار او برای جایزه‌اش ارزش چندانی قائل نیست.

 این بازیگر سال ۲۰۰۱ در هفتادوچهارمین دوره اسکار برنده این جایزه شد. او هنگام دریافت جایزه‌اش برای بازی در فیلم «مهمانی هیولا» گفته بود: «این جایزه را به تمام زنان رنگین‌پوست بی‌نام و نشان تقدیم می‌کنم که اکنون دری به رویشان گشوده شده است.»

او هفته گذشته در جشنواره خلاقیت شیرهای کن حاضر شد و گفت که در سال ۲۰۱۶ شور و هیجانی که از دریافت این جایزه داشت را به صورت کامل از دست داد. در آن سال تمام ۲۰ نامزد جوایز بازیگری اسکار سفیدپوست بودند که البته جنجال بسیاری به پا کرد.

او در این باره گفت: «آن زمان به این فکر می‌کردم که جایزه من هیچ ارزش و معنای خاصی ندارد. من باور داشتم که جایزه‌ام معنایی دارد اما اینطور نبود.»

بری همچنان پس از گذشت این همه سال تنها برنده سیاه‌پوست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول است. او در این باره گفت: «بدون اغراق می‌گویم، این موضوع نگران‌کننده است.»

البته این به معنای ناامید شدن هال بری نیست. او در این باره گفت: «قصد دارم که در کار تولید فعال‌تر شوم. قصد دارم فرصت‌های بیشتری برای افراد رنگین‌پوست فراهم کنم. من با اعضای آکادمی وارد مباحثات عمیق‌تری شده‌ام و تلاش می‌کنم تا بفهمم چطور می‌توان تنوع را در ترکیب اعضای آکادمی بیشتر کرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید