دفاع نویسنده هری پاتر از مسلمانان

«جی.کی. رولینگ» نویسنده هفت‌گانه مشهور «هری پاتر» در سلسله پست‌های توییتری خود افرادی را که علیه مسلمانان اقدام می‌کنند، محکوم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «هافینگتون پست» نوشت: بامداد دوشنبه یک راننده ون در حالی که فریاد می‌زد «می‌خواهم همه مسلمان‌ها را بکشم»، مسلمانانی را که پس از انجام فریضه نماز از مسجدی در لندن خارج می‌شدند، زیر گرفت. این حادثه چندین زخمی و یک کشته بر جای گذاشت.

«جی.کی. رولینگ» رمان‌نویس مشهور و ثروتمند انگلیسی که هفت‌گانه «هری پاتر» و کتاب‌هایی چون «خلأ تصادفی» و «کرم ابریشم» را در کارنامه‌اش دارد، به این مساله و موج ضداسلامی که به وجود آمده، به شدت واکنش نشان داده است.

«ترزا می»  نخست وزیر انگلیس  این حادثه را «یک فعالیت تروریستی که جمعیت مسلمان را هدف گرفته بود» توصیف کرد و از مردم کشورش خواست اتحاد خود را حفظ کنند. اما روزنامه «دیلی میل» در شرح ماجرای حمله راننده خودروی ون به مسلمانان مسجد «پارک فینزبری» لندن، مجرم را «راننده سفیدپوست ون» خطاب کرد که این مساله جرقه یک سلسله واکنش‌های توییتری «رولینگ» را روشن کرد.

«رولینگ» در این‌باره نوشت: روزنامه «میل» کلمه "تروریست" را به اشتباه "راننده سفیدپوست ون" نوشت. حالا بیایید بحث کنیم چرا او (راننده)‌ را به ریشه‌هایش منتسب کردند.

اخیرا در کشورهای غربی موجی از افکار ضدمسلمان و ضدمهاجر شکل گرفته که «رولینگ» به آن‌ها واکنش نشان داده است. برخی از رسانه‌ها در جریان حمله روز دوشنبه به جمعی از مسلمانان در لندن، مسجد را مقصر جلوه دادند که این هم از سوی نویسنده نمایشنامه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» بی‌پاسخ نماند: سرزش قربانیان در روزنامه‌های معمولی، منزجرکننده است.

در همین حین، یک خبرنگار رادیویی به روحانیون مسلمانی که ارزش‌های غربی را شرور جلوه می‌دهند، تاخت و نویسنده «هری پاتر» را به چالش کشید. «رولینگ» در پاسخ نوشت: بله منتظر این هم بودم. ما با استفاده از تصاویر پناهندگان سوری برای تحریک خشم و انزجار نسبت به مهاجرت مشکلی نداریم، داریم؟

این نویسنده در ادامه پست‌هایش اشاره کرد، اگر انگلیسی‌ها نگران روحانیونی هستند که در جهت ایجاد حس تنفر نسبت به سفیدپوست‌ها و جوامع سکولار سخنرانی می‌کنند، پس باید نگران سیاستمدارانی که باعث ایجاد ترس و تنفر نسبت به مسلمانان، مهاجران و پناهندگان می‌شوند هم باشند.

«جی.کی. رولینگ» نویسنده سرشناس انگلیسی که اخیرا از سوی مجله «فوربز» عنوان سومین سلبریتی ثروتمند جهان لقب گرفته، طی ۱۲ ماه گذشته، ۹۵ میلیون دلار کسب کرده است. او یکی از فعال‌ترین چهره‌های مشهور در توییتر است و بارها به «دونالد ترامپ» و سیاست‌های ضدمسلمان و ضدمهاجر او تاخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید