تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» به رئیس حوزه هنری نامه نوشت

سیدامیر سیدزاده، تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» به رئیس حوزه هنری نامه نوشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» پس از نگارش، ارسال و انتشار دو نامه به معاون محترم سینمایى حوزه هنری، این بار سومین نامه خود را خطاب به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نوشت.

در متن این نامه آمده است:

«بنام حضرت دوست 

جناب آقاى مومنى

ریاست محترم حوزه هنرى سازمان تبلیغات اسلامى

باسلام و آرزوى قبولى طاعات، استحضار دارید بیش از دو هفته از اکران فیلم سینمایى «مادر قلب اتمى» بدون در اختیار داشتن حتى یکى از سینماهاى متعلق به آن نهاد مى‌گذرد.

در طول این مدت دوبار به آقاى حمزه‌زاده معاونت محترم سینمایى جنابعالى نامه نوشتم تا دلیل عدم اکران این فیلم در سینماهاى حوزه را با وجود داشتن همه مجوزهاى قانونى بدانم و نسبت به شائبه تحریم فیلم از سوى آن نهاد در مقابل مخاطبان سینما بصورت شفاف جوابگو باشم، اما متاسفانه ایشان بدلیل آگاهى از غیرقانونى بودن این کار و تبعات آن جرات اظهار نظر در این مورد را پیدا نکرده‌اند. چرا که خوب مى‌دانند با این رفتار هم به اقتصاد سینما لطمه وارد نموده وهم سینماهاى حوزه هنرى را که متعلق به عموم مردم و بیت‌المال است، از درآمدزایى مشروع محروم کرده‌اند.

اینک که برایم مسجل شده فیلم «مادر قلب اتمى» توسط آن نهاد مورد تحریم واقع شده است با نگارش این نامه از جنابعالى درخواست مى‌کنم یک‌بار براى همیشه موضع خود را بعنوان رئیس حوزه هنرى در قبال این‌گونه اتفاقات ناصواب در سینماى ایران مشخص فرمایید. حتما طعم تلخ محرومیت به مذاق شما هم سازگار نیست.

در کشورى که نام مقدس جمهورى اسلامى مزین برعدالت آن و اقتدار قانون‌گرایى شعار همه مسئولین است و بخش اعظمى از کل سینماهاى  آن بصورت امانت و بیت‌المال در اختیار شماست و حق استفاده عموم مردم از آنها امرى بدیهیست، چگونه با اعمال سلیقه شخصى این حق را وتو مى‌کنید؟ آیا این بدعت‌هاى تمام‌نشدنى تاکنون تاثیرى در کسب نتیجه دلخواه شما داشته است؟ قطعا نه !!!!

جناب آقاى مومنى، این فیلم همه مجوزهاى لازم از قبیل پروانه ساخت و پروانه نمایش را تحت نظارت بالاترین مرجع صدور مجوز آثار فرهنگى یعنى وزارت ارشاد دارد. جهت اطلاع حتى سیماى جمهورى اسلامى که در اعمال ممیزى‌ها خیلى از شما جلوتر است به آن پخش تیزر رایگان اختصاص داده که بزودى شاهد تبلیغ فیلم از تلویزیون هم خواهید بود؛ پس چه مانعى بر سر راه اکران این فیلم در سینماهاى حوزه وجود دارد که محکوم به تحریم غیرقانونى شده است.

گناه مردم شهرهایى که با داشتن فقط یک یا دو سالن سینماى متعلق به شما از دیدن فیلم محرومند چیست؟ آیا مطابق با مندرجات بیانیه بیست و چهارم خرداد شوراى عالى تهیه‌کنندگان سینماى کشور، حتما باید با «آتش به اختیار» به مقابله با اینگونه رفتارهاى خودسر پرداخت.

اینجانب شأن نهاد حوزه هنرى و مسئولین آن را اجل از این مى‌دانم که با پافشارى و اصرار بیهوده بر اشتباهى که مولود ذهنیتى نادرست از برداشت‌هاى شخصى عده‌اى در مورد فیلم است، وضعیت را بغرنج‌تر از این کرده و فاصله بین خود و هنرمندان و مخاطبین سینما را بیش از پیش نمایند. امیدوارم با انگشت درایت خود نسبت به حل مشکل اقدام فرمایید.

سیدامیر سیدزاده
تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی»»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید