پیکر علی اکبر تجویدی از پاریس به تهران منتقل می شود

مدیرکل هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت علی اکبر تجویدی، هنرمند و پژوهشگر را تسلیت گفت. همچنین قرار است پیکر این هنرمند از پاریس به تهران منتقل شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی در پیام تسلیت خود برای درگذشت علی اکبر تجویدی نوشته است: «علی اکبر تجویدی سال ها برای پژوهش و معرفی هنر ایران تلاش کرد و در پژوهش های تاریخ هنر، تطور و تداوم تاریخی هنر ایران را در نظر داشت، در گذشته هنر ایران جست و جو کرد و به تحولات هنر معاصر نیز توجه داشت.»

در ادامه پیام ملانوروزی آمده است: «تجویدی با پشتوانه پژوهشی و اتکا به همت و جدیت فردی سال ها برای معرفی هنر ایران در عرصه بین المللی تلاش کرد و فرصت هایی را برای هنر ایران فراهم کرد. پژوهش های کیفی و جدی، آثار هنری و نتایج خدمات تجویدی مانگار و پایدار است. درگذشت این هنرمند و پژوهشگر هنر ایران را به خانواده گرانقدرش و جامعه هنری تسلیت می گویم و بهترین درجات را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

 

پیکر زنده یاد علی اکبر تجویدی که 20 خردادماه در پاریس درگذشت، قرار است شامگاه چهارشنبه 24 خردادماه به کشورمان منتقل و روز پنجشنبه تشییع و خاکسپاری شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید