حضور پررنگ هنرمندان پیشکسوت در گالری‌های تهران

گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در سومین آدینه خرداد با برپایی ۱۷ نمایشگاه سعی در برپا نگه‌داشتن حوزه هنرهای تجسمی در روزهای کم رونق افتتاحیه نمایشگاه‌ها دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سومین جمعه از ماه خرداد با 17 افتتاحیه و ادامه برگزاری 28 نمایشگاه همراه خواهد بود.

هفته‌ای که به نسبت گذشته با دست پرتری به استقبال علاقه‎مندان می‎رود، اما همچنان در مقایسه با ماه های گذشته با تعداد بسیار پایینی از افتتاحیه ها همراه است.

همزمانی خرداد با ماه رمضان در زمینه کاهش تعداد نمایشگاه ها بی تاثیر نبوده است، البته بعضی از گالری ها هم از افطار تا سحر میزبان مخاطبان خود خواهند بود. در این ایام نمایشگاه قرآن با میزبانی از 340 اثر تجسمی به یکی از بزرگ ترین گالری های تهران تبدیل شده است و پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه عکسی از ژوزف پولروس هنرمند اتریشی و گروهی از هنرمندان ایرانی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش درآمده است.

در این هفته شاهد هنرهای نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، تصویرسازی و چاپ هستیم و هنر نقاشی طبق روال گذشته با تعداد افتتاحیه های بیشتری به استقبال مخاطبان خود می رود.

این هفته همچنین شاهد برگزاری نمایشگاه آثار نیکلاس گلدباخ عکاس با سابقه آلمانی خواهیم بود.

در ادامه با هنرمندان، آثارشان و جزییات برگزاری نمایشگاه‌‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند، بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری ایوان: این گالری در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار نقاشی تعدادی از هنرمندان شناخته شده ایرانی است. این نمایشگاه که «بی‌مرزی» نام دارد روز جمعه 19 خردادماه با نمایش آثاری از هنرمندان نام آشنا در حیطه نقاشی انتزاعی افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از غلامحسین نامی، محمدابراهیم جعفری، فریده لاشایی، پری‌یوش گنجی، یعقوب امدادیان، هایده زرین‌بال، عبدالحمید پازوکی، مریم سالور، ژیلا کامیاب، حسین ماهر، مصطفی دشتی، ساسان نصیری و مصطفی دره‌باغی به انتخاب پـرهام دیده‌ور به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «بی‌مرزی» تا دوم تیر برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری دارگون:  نمایشگاه چاپ و نقاشی‌های سپیده صیاد دریابخش جمعه نوزدهم خردادماه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که «پوست انداختن» نام دارد، سپیده صیاد دریابخش 31 اثر خود را به نمایش درمی‌آورد. این نمایشگاه تا بیست و چهارم خردادماه از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری ژس:  نمایشگاه گروهی نقاشی‌های هنرمندان متولدین دهه 40 با عنوان «اصل و نسل» از 19 خرداد به نمایش در می‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند تا 4 تیر ماه از افطار تا سحر از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری ژینوس: نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه، عکس با عنوان «تامل» که شقایق احمدیان آن را جمع آوری کرده است، 19 تا 233 خرداد به نمایش در می آید.

گالری سایه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «سایه‌ها جلد 7» با ارائه آثاری از جواد وطن دوست علمداری، زهرا بیات، سودابه ذوالفقاری، سها عابددوست، سیامک خاکسار، سمیرا البرزکوه، طلیعه  مجدآبادی، کتایون وطنی، کتایون افروز، نگار مقیمی دهکردی، مریم کی احمدی، یاسمین شیرنگی، الاهه فرجاد، رزیتا صراف و یسنا عسکری از 19 تا 31 خرداد ماه برپا می‌شود.




گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی های بهزاد جماعتی ثمرین با عنوان «هوروک» 19 تا 30 خرداد برگزار می شود.

گالری سیحون: «نادیده های مهدی سحابی» عنوان نمایشگاه نقاشی استاد مهدی سحابی است که در روز جمعه 19 خرداد ماه از ساعت 16 الی 20 چ افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا 31 خرداد ادامه خواهد داشت.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه مجسمه های حمیدرضا عینی با عنوان «در خیال یک رنگ» از 19 خرداد تا دوم تیر برپاست. ساعات بازدید از نمایشگاه از ١١ تا ١٩ هر روز هفته جز دوشنبه ها است.

گالری ماه: نمایشگاه نقاشی های یاسمن خورسندی 19 تا 30 خرداد برگزار می شود.

گالری نگر: فرشته نظریان نقاشی های خود را با عنوان «این گل های زنانه» 19 تا 23 خرداد به نمایش در می آورد.

گالری نیاوران دو: عکس های داریوش محمد خانی از 19 خرداد تا چهارم تیر به نمایش در می آید. این نمایشگاه «نور زمین و آسمان ها» نام دارد.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی های سارای قاضی اسدالهی با عنوان جاماندن از 19 تا 29 خرداد برپا می شود.

گالری هپتا:  این گالری مجموعه‌ای از آثار ترانه مصدق را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از جمعه 19 خرداد تا چهارشنبه 31 خرداد (به غیر از پنج‌شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 11 تا 20 برپاست.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه انفرادی نقاشی سوگند طباطبایی از 19 تا 24 خرداد برگزار می‌شود.

خانه هنرمندان ایران: پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر با موضوع تصویرسازی داستان های کهن ایرانی و دینی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات نظر و انتشارات منادی تربیت جمعه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۷ افتتاح می شود. در این نمایشگاه آثار 170 تصویرگر به نمایش درمی‌آید.

گالری خط سفید: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «کنش» ۱۹ خردادماه برپا می شود و تا ۲۹ خردادماه ادامه دارد.

موسسه کاف: نمایشگاه آثار عکاسی و ویدئوآرت نیکلاس گلدباخ، اشتفانی کلاس و مسیح مستاجران با عنوان «پوسته» تا نهم تیرماه برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید