سهمیه نامعلوم ایران ایر در جابجایی زائران برای سفر حج تمتع

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون سهمیه ایران ایر در جابجایی زائران ایرانی برای سفر حج تمتع از سوی سازمان حج و زیارت اعلام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با این حال ایران ایر آمادگی دارد در پروازهای حج تمتع امسال همکاری لازم را به عمل آورد.

وی با بیان این که در صورت هماهنگی نهایی با سازمان حج و زیارت مذاکره با عربستان در این زمینه آغاز خواهد شد، گفت: بعد از مشخص‌ شدن میزان سهمیه ایران ایر در جابجایی زائران ایرانی با سازمان‌های ذیربط در عربستان مثل هندلینگ پروازها وارد مذاکره و گفت و گو خواهیم شد.

پرورش با بیان این که لازم است در خصوص وضعیت سوخت‌ رسانی، تعداد و نوع هواپیما و همچنین تعداد پرواز در روز گفت و گو داشته باشیم، تصریح ‌کرد: تعداد پروازها به تعداد زائران و تعداد مناطقی که از ایران مبدأ پرواز هستند، بستگی دارد.

به گفته پرورش، مقاصد پروازی احتمالاً جده و مدینه خواهد بود اما لازم است که در باره پروازهای برگشت و همچنین نحوه پرداخت هزینه‌ها با عربستان وارد مذاکره شویم.

مدیر عامل ایران ایر اظهارداشت: معمولا مذاکره با عربستان زمانبر است و در صورت همکاری طرف‌های مقابل این شرکت همه تلاش خود را همانند سال‌های قبل برای هر چه باشکوه برگزار شدن حج انجام خواهد داد.

مدیر عامل ایران ایر با اشاره به روال انجام پروازهای حج در سال های گذشته اعلام کرد: در سنوات قبل هم 50 درصد پروازهای حجاج را شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و 50 درصد را شرکت هواپیمایی سعودی انجام می دادند و این قانون را عربستان نه فقط با ایران بلکه با تمام کشورها دارد.

با توجه به افزایش سهیمه حج تمتع امسال پیش بینی می شود بیش از 85 هزار نفر از زائران ایرانی در حج سال 1396 عازم سرزمین وحی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید