از گالری و نمایشگاه های تهران چه خبر؟

هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری گردی را در طول هفته برای شما داریم. 

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شود و ما به معرفی اجمالی گالری و هنرمندانی که در آن آثار خود را عرضه می‌کنند، می‌پردازیم. 

گالری‌هایی که در طول این هفته برپا می‌شوند، عبارتند از:

نگارخانه فرشته

نمایشگاه گروهی تایپوگرافی با عنوان «نقاشی‌خط» مجموعه‌ای از آثار ۹ هنرمند در زمینه خطاطی و نقاشی را شامل شده و آثار حاضر در این نمایشگاه حال و هوایی تلفیقی دارند.

اساسا تایپوگرافی هنری است که می‌کوشد با تغییر و تلفیق عناصری چون متن، فاصله حروف، شکل حروف و ... یک نوع زبان بصری برای خط به وجود آورد. اما نکته قابل توجه این است که این هنر در ایران صرفا با حروف تایپی معنا نمی‌شود و تعریفی متفاوت دارد. در کشورهای غربی به کاری تایپوگرافی اطلاق می‌شود که فقط از حروف تایپی در آن اثر گرافیگی استفاده شده باشد، اما در ایران، خصوصاً در چند سال اخیر، که بحث «تایپوگرافی» بیشتر مورد توجه طراحان قرار گرفته و آثار زیادی را با این ذهنیت شاهد هستیم؛ آثاری که هنر خوشنویسی و خطاطی پارسی را با گرافیک و نقاشی تلفیق کرده و نقش و نگاری زیبا را رقم زده اند.  

گالری ثالث

در گالری ثالث، نقاشی مهاجرت با جعبه پستی به نمایش گذاشته شده است که پارادوکسی از فرستنده و گیرنده که هر دو را در محتوا و ساختار خود دارد می باشد. انسان هایی با چشمان بسته که در جعبه‌ای احاطه شده‌اند. این گالری نقاشی‌هایی از مهرشاد خسروی یکتاست که زمان بازدید از آن تا 21 اردیبشهت ماه سال جاری است.

گالری W01

این گالری محلی برای نمایش تک اثر از منوچهر یکتایی است که از 1 اردیبهشت آغاز شده و تا ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٦ برپاست.

گالری Ag 

این گالری با افتخار اولین نمایشگاه انفرادی پرنیان فردوسی را با عنوان «من، سفر» برگزار می‌کند.

این نمایشگاه شامل مجموعه ای از 42 کلاژِ عکس در طی‌ سفرهای وی در طول یک سال و آرشیوی از تصاویر پیدا شده اوست. مجموعه «من، سفر» با تمرکز بر مدیوم عکاسی در ارتباط با مفهوم مرزهای بین کشوری و عبور از آن‌‌ها جمع آوری و تهیه شده است. این نمایشگاه تنها تا 29 اردیبهشت زمان دارد.

گالری راه ابریشم- پارک لاله

این گالری میزبان نمایشگاه انفرادی عکس‌های ایزابل اشراقی به نام «ریشه های من» است که تا 18 اردیبهشت ادامه دارد و پذیرای هنرمندان است.

گالری رج

در این گالری نمایشگاه عکس نسرین باقری نسب و آراسته معظمی برپاست که بر روی پرتره کار کرده‌اند وسعی در به تصویر کشیدن احساس فراتر از چهره را داشته اند. این نمایشگاه تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نگارخانه احسان

در نگارخانه احسان، نمایشگاه آثار نقاشی سید مهرداد سید اخوان تحت عنوان آفرینش: جهان مادی، مغز معنوی برپاست که علاقه مندان هنر نقاشی می‌توانند از آن دیدن کنند. این نمایشگاه تا 20 اردیبهشت ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید