اولویت‌های بیشتری برای حج اعلام می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از احتمال صدور فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت از مسؤولان این سازمان حج و زیارت درخواست کرد؛ با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از ۲۲ هزار نفری سهمیه ایران نسبت به سال ۹۴ امکان فراخوان از دارندگان فیش‌های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ ۳۱ تیر ماه ۸۵ را در اولویت قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: با وجود قطع روابط سیاسی ریاض و تهران به حمدالله با تلاش تیم‌های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.

دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش‌های اولویت‌دار گذشته را در اختیار دارند بررسی و تاکید شد؛ کسانی که با اعلام اولویت‌ها نوبت آنها فرا میرسد، شرعا مستطیع می‌شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت‌نام‌ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد، سریعتر برای ثبت نام به بانک‌ها مراجعه کنند.

حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ نیز با ارائه آماری از برنامه‌های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع، یادآور شد: در اعزام سال ۹۶ اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت نام و هزینه سفر زودتر اقدام کنند.

این جلسه با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی در حوزه حج ادامه یافت و دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ از برنامه‌های این هیأت در حج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشکی گزارشی ارائه کرد.

محمدرضا باقری ـ معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری ـ نیز با اشاره به محورهای مورد بحث در نشست سال گذشته مسؤولان و نمایندگان اعتاب مقدس ایران، عراق و سوریه در مشهد، اظهار کرد: منشور حقوق زائر به عنوان موضوع اصلی نشست آینده انتخاب شده است که در ۲۷ رجب در کربلا برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید