رشد 21.3 درصدی شمارگان کتاب های منتشر شده در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رشد 21.3 درصدی شمارگان کتاب های منتشر شده در سال 95 نسبت به سال قبل آن، اظهار کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب طی سال 95 در گیلان منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیروز فاضلی اظهار کرد: با حمایت های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی در سال گذشته، برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب های منتشر شده در استان شکسته شد. 760 عنوان کتاب توسط 45 ناشر گیلانی در سال 95 منتشر شد که نسبت به سال قبل از آن که 670 عنوان بود از رشد 11.8 درصدی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق چاپ کتاب در استان، گفت: شمارگان کتاب های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و 690 هزار نسخه بود که در مقایسه با سال 94 با رشد 21.3 درصدی روبرو شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کتاب های منتشره سال 95 در گیلان شامل713 عنوان کتاب تالیفی، 47 عنوان ترجمه، 514 عنوان چاپ اول و 246 عنوان چاپ مجدد بوده است.

فاضلی از ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان خبر داد و افزود: طی مدت مذکور، 247 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده است که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، متذکر شد: در سال گذشته 77 نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید 114 هزار نفر و فروش 24 میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال 95 بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، یادآور شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می ‌شود.

فاضلی خاطرنشان کرد: 145 ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان هستند که از این تعداد 116 ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید