الهام پاوه نژاد: کارگردانی تئاتر را به هر قیمتی انجام نمی‌دهم

الهام پاوه‌نژاد که این روزها نمایش «کافه پولشری» را در مقام کارگردان و بازیگر اجرا می کند با اشاره به اینکه کارگردانی تئاتر کار سختی است تأکید کرد که به هر قیمتی این کار را انجام نمی‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، الهام پاوه‌نژاد از بازیگران تئاتر ایران که این روزها در مقام کارگردان نمایش «کافه پولشری» نوشته آلن وتز را در کافه تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می کند درباره این تجربه گفت: با توجه به اینکه اجراهای اول نمایش را پشت سر  گذاشته ایم اما استقبال مخاطبان از اجرای «کافه پولشری» خوب بوده است و دوستانی از حوزه های مختلف ادبیات، موسیقی و هنرهای نمایشی به تماشای این اثر  نشسته اند.

وی درباره دلایل انتخاب کافه تریای سالن اصلی برای اجرای نمایش «کافه پولشری»، اظهار کرد: این نمایش داستان زنی را روایت می کند که کافه دار است و کافه را به صورت مستقل اداره می کند. من نمایشنامه «کافه پولشری» را دوست داشتم و وقتی به اجرای آن فکر کردم، دیدم تماشاگر زمانی احساس می کند که در یک کافه و در جریان معاشرت زن کافه دار قرار دارد که مکان اجرای نمایش واقعا یک کافه باشد از این رو کافه تریای سالن اصلی را برای اجرا انتخاب کردم.

پاوه نژاد افزود: لازم است که اتفاقات نمایش «کافه پولشری» در دل تماشاگر شکل گرفته و رخ دهد.

این بازیگر درباره تجربه کارگردانی تئاتر و اینکه آیا تصمیم دارد در زمینه کارگردانی تئاتر فعالیت مستمر داشته باشد، تأکید کرد: کارگردانی تئاتر کار سختی است و اینکه بخواهم کار کارگردانی تئاتر انجام دهم مشروط به این است که با متنی مواجه شوم که احساس کنم با اجرای آن به عنوان کارگردان، حرفی برای گفتن دارم در غیر اینصورت حاضر نیستم به هر قیمتی کارگردانی تئاتر را تجربه کنم.

وی در پایان عنوان کرد: معتقدم کارگردانی تئاتر یک کار گروهی است و کارگردان با انتخاب های درست عوامل می تواند از خردجمعی استفاده کند و در عین حال مسئولیت کار با او است. مطمئن نیستم که کار بعدی ام نیز کارگردانی تئاتر باشد زیرا من همچنان بازیگر هستم و همانطور که گفتم اگر با متنی مانند «کافه پولشری» مواجه شوم مجددا تصمیم به کارگردانی تئاتر می گیرم.

نمایش «کافه پولشری» که از ۱۷ فروردین ماه سال ۹۶ اجرای خود را در کافه تریای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده، هر روز ساعت ۱۸ و به مدت زمان ۵۰ دقیقه به صحنه می رود. این نمایش تا اواخر اردیبهشت ماه به اجرای عمومی خود ادامه می دهد.

عوامل نمایش «کافه پولشری» عبارتند از مترجم: اصغر نوری، تهیه کننده: گالری طلای گرامی، طراح لباس: گلناز گلشن، طراح گریم: سارا اسکندری، انتخاب موسیقی و گرافیک: علی بوستان، مدیر تولید: سید فرشاد هاشمی، گروه کارگردانی: شیوا اردویی و سروناز نانکلی، تیزر و تصویر: رضا موسوی، گروه عکاسان: شیوا اردویی و ستاره سرداری، مدیر صحنه: امیر علی نانکلی، اجرای لباس: شیدا مختاری فرد، روابط عمومی: آریان رضائی و تبلیغات مجازی: گروه جارچی.

عکس کنار خبر از سید ضیاءالدین صفویان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید