داریوش مهرجویی از خسرو شجاع زاده می‌گوید

داریوش مهرجویی از کشف خسرو شجاع‌زاده در فیلم «گاو» گفت و درباره ویژگی‌های بارز او توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خسرو شجاع‌زاده بازیگر کم‌کاری که روز پنج‌شنبه 26 اسفند تشییع شد، بازی خود را در سینما با فیلم سینمایی «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و پس از آن با بازی در «غریبه و مه» ساخته بهرام بیضایی و «آن‌سوی آتش» به کارگردانی کیانوش عیاری توانایی خود را نشان داد.

داریوش مهرجویی که از درگذشت خسرو شجاع‌زاده بی‌اطلاع بود، از فوت این بازیگر اظهار تاسف کرد و گفت: «یادش بخیر، بازیگر خوبی بود. واقعا خوب بازی می‌کرد و از او خیلی راضی بودم.»

کارگردان فیلم «گاو» درباره حضور شجاع‌زاده در این فیلم گفت: «من او را از تئاتر کشف کردم. می‌خواستم با انتظامی و نصیریان و گروه آن‌ها فیلم «گاو» را بسازم و او هم با همین بازیگرها در تئاتر کار می‌کرد. حرفه‌ای بود و کارش را در تئاتر خوب انجام می‌داد.»

کارگردان پیشکسوت سینمای ایران ادامه داد: «البته در فیلم «گاو» حال شجاع‌زاده را جا آوردم؛ یعنی حسابی در نقش فرورفته بود و حالش جا آمده بود. در آن فیلم به خوبی و درست و حسابی افتاده بود در نقش پسر مش‌صفر و با رمضانی‌فر خیلی جفت شده بودند.»

مهرجویی درباره خصوصیات فردی شجاع‌زاده گفت: «خیلی بچه‌ بااستعداد و منظمی بود و خیلی دقیق نقش پسر مش صفر را درک کرده بود؛ خودش می‌آمد و ایده‌هایی برای بازی می‌داد، من خطوطی به او می‌دادم و خودش ادامه می‌آمد. البته همه‌شان خوب بازی کردند، هم او، هم عزت‌الله رمضانی‌فر و هم بچه‌های دیگر که بازیگرهای حرفه‌ای بودند.»

این کارگردان سینما با بیان اینکه بعد از گاو، دیگر او را ندیدم گفت: «برای درگذشت خسرو شجاع‌زاده خیلی متاسفم. چرا سکته کرده؟ چرا همه سکته می‌کنند؟ علی معلم هم که همین چند روز پیش در 54 سالگی سکته کرد و درگذشت. جای تاسف دارد. به خانواده آن عزیز تسلیت می‌گویم. بازیگر خوبی را از دست دادیم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید