مریم سعادت در خندوانه از علاقه اش به پرسپولیس گفت

مریم سعادت از علاقه‌اش به تیم پرسپولیس و نحفیف و شکننده بودنش در کودکی که به گفته خودش باعث موذی‌گری‌اش شده بود گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شامگاه سه‌شنبه بیست‌و‌چهارم اسفند مریم سعادت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، عروسک‌گردان و صداپیشه عروسک، مهمان برنامه «خندوانه» شد.

مریم سعادت که این روزها در سریال «پنچری» با بازیگرانی چون حمید لولایی، یوسف تیموری و مهران غفوریان جلوی دوربین برزو نیک‌نژاد است در مورد چگونگی ورودش به دنیای نمایش عروسکی گفت: «دیپلم من هنرهای تجسمی است و دوست داشتم طراحی صحنه بخوانم. روزی که برای گرفتن کارت حضور در جلسه رفتم متوجه شدم اشتباه کرده‌ام و آن روز، روز امتحان بوده نه توزیع کارت. پشت در ایستاده بودم، یک بند در می‌زدم و هر چه قدر بقیه می‌گفتند ان‌شااله سال بعد! گوش نمی‌دادم. آن قدر در زدم که رئیس دانشگاه دنبالم فرستاد. وقتی دیدمش بغضم ترکید و او گفت فردا بروم و با بچه‌های عروسکی امتحان بدهم. بعد هم قول داد اگر پذیرفته شدم کمکم کند تا ترم اول تغییر رشته بدهم و بروم طراحی صحنه.»

بازیگر «قصه‌های تا به تا» (زی زی گولو) ادامه داد: «از بین دو هزار متقاضی، فقط چهار نفر می‌خواستند و من هم یکی از آن چهار نفر بودم. یک ترم که خواندم دیدم چه دنیای گسترده و عجیب و غریبی است و ماندگار شدم.»

صداپیشه عروسک نوک طلا در «خونه مادربزرگه» در مورد این که چطور از نمایش عروسکی به بازیگری کشیده شد توضیح داد: «سال 69 مرضیه برومند دوست صمیمی و معلم همیشگی‌ام مشغول ساخت «آرایشگاه زیبا» بود و من مشغول ساخت عروسک و کارگردانی. او به همراه رسول نجفیان و احمد بهبهانی فیلمنامه سریالش را می‌نوشت که من پیشنهاد دادم اگر نقش کوچکی باشد بازی کنم و یکی از دخترهایی شدم که رضا بابک به خواستگاریش می‌رفت.»

مریم سعادت با اشاره به درگذشت دنیا فنی‌زاده گفت: «به جرات می‌گویم دنیا یکی از بهترین عروسک‌گردان‌های این مملکت بود و جایش خیلی خالی است.»

بازیگر فیلم‌های «آقا یوسف» با اشاره به برادرش که خبرنگار و عکاس تیم پرسپولیس بوده است گفت: «یادم است هر موقع پرسپولیس مسابقه داشت مادرم تسبیح به دست دعا می‌کرد که برنده شود. الان هم اگرچه بازی‌ها را نمی‌بینم اما حتما نتایج را دنبال می‌کنم و برایم مهم است.»

کارگردان نمایش عروسکی «کنسرت حشرات» در مورد دوران کودکی‌اش افزود: «من بچه‌ای بسیار ریز، نحیف و شکننده بودم طوری که همیشه همه نگران بودند مبادا مریض شوم یا از دست بروم. من هم فکر می‌کردم باید همیشه جلوی بقیه ساکت و آرام باشم. شاید همین باعث شد کمی موذی شوم. هر وقت هم کاری می‌کردم آنقدر قیافه‌ام مظلوم بود که کسی باورش نمی‌شد کار من باشد.»

مریم سعادت در پایان قول داد برای پنج تا 10 نفر از حاضران در استودیو «خندوانه» ورکشاپی سه تا پنج روزه در مورد نمایش عروسکی بگذارد.  

 

دیدگاه تان را بنویسید