آثار پیکاسو در راس حراجی‌های ۲۰۱۷

ساتبیز و کریستیز امیدوارند در حراجی‌ خوبی متشکل از آثاری از امپرسیونیست‌ها، نقاشی‌های مدرن و سوررئالیست‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون پوند کسب شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امید می‌رود یکی از نقاشی‌های پیکاسو از گلدان گوجه فرنگی که پشت دیوار پنجره‌اش در زمان تسخیر پاریس توسط نازی‌ها کشیده بود به قیمت ۱۵۵ میلیون پوند و یک نقاشی از گوستاو کلیمت از گل‌های خودروی باغ به قیمت ۳۶ میلیون پوند چکش حراج بخورند.

یک نقاشی از آلفرد سیسلی نیز از چشم‌اندازی زمستانی از زیباترین نقاشی‌های این مجموعه است که ۶ تا ۸ میلیون پوند برای آن پیش‌بینی شده است.

هر سه این تابلوها چهارشنبه بعدازظهر (امروز) برای فروش عرضه می‌شوند.

این حراجی ترکیبی از آثار امپرسیونیست، مدرن و سوررئالیست به عنوان یکی از گسترده‌ترین ترکیب‌ها در فروش لندن است. با ارزیابی فروش ۲۰۵ میلیون پوند برای این حراجی، حتی اگر فروش آن از رقم ۱۸۶.۵ میلیون پوندی نیز فراتر نرود، رکوردشکنی در حراجی عصرانه لندن را رقم خواهد زد.

رسیدن به این رقم می‌تواند نشانه‌ای برای ساتبیز و نیز کریستیز پس از سال سخت ۲۰۱۶ باشد. این در حالی است که سال ۲۰۱۵ با فروش آثاری چون «زنان الجزایری» پیکاسو و فروش آن به قیمت ۱۷۹ میلیون دلار (۱۱۵ میلیون پوند) که در کریستیز نیویورک تجربه شد، سال خوبی ثبت شد اما تاثیر مسایل سیاسی بر سال ۲۰۱۶ از آن سالی ناموفق ساخت.

مسئولان کریستیز هفته پیش اعلام کرده بودند نسبت به سال جدید خوش‌بین هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید