بهروز غریب‌پور:

مشکلات مالی «اپرای خیام» حل شود تمرینات را آغاز می کنیم

سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره وضعیت تولید و ساخت اپرای عروسکی «خیام» اظهار کرد که در صورت وجود حمایت لازم و به موقع بنیاد رودکی، این اپرای عروسکی اردیبهشت ماه ۹۶ به صحنه خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهروز غریب پور درباره وضعیت تولید اپرای عروسکی «خیام» به عنوان جدیدترین فعالیت گروه تئاتر «آران» گفت: مراحل مختلفی از تولید اپرای عروسکی «خیام» نظیر ساخت عروسک های این اثر به پایان رسیده و ساخت دکورهای صحنه نیز در دست انجام است. موسیقی این اپرا توسط ارکستر «Euroasia» به رهبری فرنوش بهزاد در لندن ضبط شد و در حال حاضر مراحل میکس و ادامه ضبط صدای خواننده ها نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: فعلا بیشتر در حال تکمیل کردن بخش موسیقی اپرای عروسکی «خیام» هستیم و شرایط ما به گونه ای است که حدود ۸۰ درصد این اپرای عروسکی انجام شده است.

سرپرست گروه تئاتر «آران» یادآور شد: ما منتظر پرداخت اقساط از سوی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی هستیم زیرا به دلیل مشکلات مالی که بنیاد رودکی داشته، نتوانسته اقساط را بر اساس قرارداد به گروه پرداخت کند.

ضبط موسیقی اپرای عروسکی «خیام» توسط ارکستر «Euroasia» به رهبری فرنوش بهزاد

غریب پور افزود: برای ساخت اپرای عروسکی «خیام» که بیش از ۱۵۰ عروسک، چندین خواننده و گروه کُر پر تعدادی دارد و موسیقی آن در خارج از ایران ضبط شده نیاز به حمایت مالی به موقع است.

کارگردان اپراهای عروسکی «سعدی»، «حافظ» و «عاشورا» اظهار امیدواری کرد تا اقساط مالی از سوی بنیاد رودکی به موقع پرداخت شوند تا ۲۰ تا ۳۰ درصد کار باقیمانده اپرای عروسکی «خیام» انجام شود.

وی درباره زمان در نظر گرفته شده برای رونمایی و اجرای اپرای عروسکی «خیام» اظهار کرد: اگر اقساط و حمایت مالی به موقع انجام شود امیدواریم بتوانیم در فروردین ماه تمرین های گروه را شروع کنیم و در اردیبهشت ماه نیز اپرای عروسکی «خیام» را به صحنه ببریم.

غریب پور اعلام کرد که با شهردار و مدیرکل ارشاد شهر نیشابور نیز مذاکراتی انجام شده تا در صورت وجود حمایت مالی به موقع برای تکمیل کردن اپرای عروسکی «خیام»، این اپرای عروسکی همزمان با زادروز خیام در شهر نیشابور رونمایی و اجرا شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید