اسپانیایی دست پر به جشنواره فجر آمدند

اسپانیا با اجرای دو نمایش، حضوری جدی در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دو نمایش «رویا 1» و«پرنده» آثاری هستند که از اسپانیا در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌روند.

نمایش «رویا 1» کاری از کمپانی روبرتو وایت به کارگردانی و طراحی روبرتو وایت است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که «رویا 1» براساس شیوه‌های تئاتر فیزیکال طراحی شده است. دلقک این نمایش با دستکاری اشیا، داستان قطعات کوچکی را روایت می‌کند که در یک خانه بسیار ویژه قرار دارند.

عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:
طراح، کارگردان و بازیگر: روبرتو وایت، دستیاران کارگردان: پابلو تندلا، رائول بروسچینی، طراح آکسسوار: روبرتو وایت، کارمل کروز، سگوندو کروز، آرانا برادرز، آلدو ویلاگرا، طراح لباس: کریستینا هایالا، تدوین موسیقی: کلودیو لُ گیودیس، طراح نور: الکس آریزتی مونو. 

روبرتووایت متولد 1975 آرژانتین، کارگردان تئاتر، عروسک گردان و دانش‌آموخته مدرسه دلقک و بداهه‌پردازی پاتاکلان در شهر لیمایپرو است.

او عضو موسس کمپانی لاسانتارو دیلا و کمپانی تئاتر موندوس است. همچنین نمایش «پرنده» دیگر اثری است که از اسپانیا در این دوره از جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

این نمایش کاری از گروه سنور سرانو و دیگر نمایشی است که در بخش بین‌الملل سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان آمده است که دو تصویر از دنیای امروز. از یک طرف، جنگ، خشکسالی، جنگل‌های نابودشده، سواحل آلوده، استثمار نیروی کار، بی‌ثباتی سیاسی، شرایط نامناسب بهداشتی، آزار و اذیت، اخراج، سوء استفاده از منابع و سفره‌های آب طبیعی و کمبود مواد غذایی. در طرف دیگر، سوپر مارکت‌های انباشته از اجناس، خیابان‌های امن، ثبات خانواده، خدمات بهداشتی مناسب، آزادی، کار با حقوق، احترام به حقوق بشر، رفاه، بازیافت و انرژی‌های تجدیدپذیر، تحرک طبقاتی و ...

منبع: خبرانلاین

دیدگاه تان را بنویسید